اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار بلبان‌آباد:

98 درصد جمعیت روستائی بلبان‌آباد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند

خبرگزاری فارس: بخشدار بلبان‌آباد از برخورداری 98 درصدی جمعیت روستایی این بخش از نعمت گاز طبیعی خبر داد.

98 درصد جمعیت روستائی بلبان‌آباد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهگلان اظهار داشت: به برکت سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان و خدمات دولت در این بخش پروژه‌های بزرگی در راستای خدمت‌رسانی به مناطق روستائی انجام شده که اکنون در بخش راه 11 پروژه در بخش بلبان‌آباد فعال است.

به گفته بخشدار بلبان‌آباد، 6 پروژه از 11 پروژه فعال در این بخش به طول 21 کیلومتر در سال جاری آسفالت شد و اکنون زیربار ترافیک قرار دارد.

محمدی تصریح کرد: 3 پروژه دیگر در بخش راه‌سازی شامل راه‌های روستایی روستاهای قادرمز، مرادآباد و کانی شاهقلی زیرسازی آن پایان یافته و آماده آسفالت است که در صورت مساعد بودن هوا کار آسفالت این 3 مسیر نیز انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: پروژه محور گزگزاره تا روستای رامول و جاده روستائی زاغه نیز به پیمانکار واگذار شده و عملیات اجرائی آن به زودی آغاز خواهد شد.

محمدی همچنین به خدمات دولت در مناطق روستائی در بخش گازرسانی اشاره کرد و گفت: از مجموع 37 روستای تابعه این بخش، اکنون 35 روستا با جمعیت 20 هزار نفری از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که این آمار جمعیت 98 درصدی مردم مناطق روستائی این بخش را شامل می‌شود.

وی افزود: در سال جاری نیز از محل اعتبارات سفر پر خیر برکت مقام معظم رهبری به استان کردستان، 21 روستا گازدار شدند.

بخشدار بلبان‌آباد در ادامه اعتبار جهشی و اختصاصی سفر پر خیر برکت مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال 88  را منشاء خیر برکت و عمران و آبادانی در این  بخش دانست و گفت: از مجموع اعتبارات سفر رهبری به کردستان 19.6 میلیارد تومان برای عمران و آبادانی این بخش در زمینه راه روستائی، عمران شهری، گازرسانی و خدمات بهداشتی اختصاص یافت.

وی در ادامه به اجرای 10 طرح هادی مصوب دولت دهم در بخش بلبان‌آباد اشاره کرد و گفت: سه مورد از آن تمام شده، یک مورد در مراحل پایانی طرح قرار دارد و مابقی نیز فاز نخست آنها اجرایی شده است.

محمدی در پایان از تصویب دو طرح هادی دیگر در جریان سفر معاون اول رئیس جمهور در بهمن ماه سال گذشته به روستاهای سورال و سرواله خبر داد و افزود: اعتبار این دو طرح تأمین و کار آغاز عملیات اجرایی آنها به پیمانکار واگذار شده است.

انتهای پیام/79001/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول