اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی آمل خبر داد

کشف 37 شی تاریخی از باندهای حفاری غیرمجاز در آمل

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل گفت: در سال جاری 37 شی تاریخی از باندهای حفاری غیرمجاز در آمل کشف شده است.

کشف 37 شی تاریخی از باندهای حفاری غیرمجاز در آمل

محمدرضا شیدفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با تاکید بر اینکه 27 پرونده جدید برای ثبت در فهرست آثار ملی از آمل به سازمان مرکزی ارسال شده است، اظهار کرد: دو مورد از این آثار شامل خانه موسوم به حاج علی ارباب و کتیبه ابومراد لاسم به زودی در این حوزه ثبت ملی می‌شوند.

وی با بیان اینکه 276 اثر تاریخی در شهرستان آمل در زمزه آثار حفاظتی قرار دارند، تاکید کرد: این آثار به صورت شبانه‌روزی حفاظت می‌شوند.

این مسئول با اعلام اینکه در سال‌ جاری 11 باند حفاری غیرمجاز شناسایی و کشف شده است، گفت: از این افراد 37 قطعه شی تاریخی کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه سه درصد تاسیسات گردشگری کشور در شهرستان آمل قرار دارد، بیان کرد: 106 واحد پذیرایی در محور هراز به عنوان یک محور مطرح مواصلاتی کشور خدمات ارائه می‌دهند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل با اعلام اینکه تعدادی از واحدهای پذیرایی این محور از مراکز بین‌المللی تقدیرنامه دارند، تصریح کرد: سالانه قریب به 30 میلیون تردد از این محور صورت می‌گیرد.

شیدفر با بیان اینکه در همین راستا در سال‌ جاری 73 مدیر فنی آژانس‌های مسافرتی و توریستی و 45 راهنمای تورهای گردشگری این شهرستان آموزش دیده‌اند گفت: این آموزش‌ها در افزایش تعداد سفرهای توریستی شهرستان مؤثر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از سه آموزشگاه استاندارد توریستی مازندران در این شهرستان واقع است، گفت: در مازندران سه آموزشگاه در شهرهای آمل، ساری و رامسر فعالیت می‌کند که در راستای تربیت دانشجویان این بخش تاثیر فراوانی دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل با اعلام اینکه تا سال گذشته 47 اثر ملی از شهرستان آمل در حوزه میراث فرهنگی ثبت شده بود، بیان کرد: با ثبت شش اثر در سال 91 این تعداد به 53 اثر ثبت شده کشوری رسید.

انتهای‌ پیام/86011/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول