اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فریدون شهر خبر داد

کاهش 35 درصدی تغییر الگوی کشت در زمین‌های فریدون شهر

خبرگزاری فارس: فرماندار فریدون شهر از کاهش کشت سیب زمینی در سال‌های زراعی آتی و برگزاری کلاس‌های ترویجی و تغییر الگوی کشت کشاورزی 35 درصد زمین‌های زیر کشت فریدون شهر خبر داد.

کاهش 35 درصدی تغییر الگوی کشت در زمین‌های فریدون شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی سلیمی در جلسه کارگروهی که در فرمانداری فریدون شهر برگزار شد، با اشاره به مشکلات عمده سیب زمینی‌کاران، اظهار کرد: باید مشکلات بخش کشاورزی به خصوص سیب زمینی بر طرف شود.

وی با توجه به مشکلات به وجود آمده  در خرید سیب زمینی کشاورزان شهرستان فریدون شهر افزود: جلسه ویژه امروز برای حل مشکلات موجود  تشکیل شده است که نمایندگان کشاورزان و مسئولان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی و بخشدار مرکزی فریدون شهر باید مشکلات را مطرح کنند.

فرماندار فریدون شهر تصریح کرد: در فریدون شهر سابقه ضرر و زیان‌های کاشت سیب زمینی ثابت کرده که کاشت این محصول مقرون به صرفه نیست.

وی ادامه داد: با چنین وضعیتی جهاد کشاورزی مکلف است، کشت این محصول در سال‌های زراعی آتی را کاهش دهد.

سلیمی گفت: با انجام اقدامات جدی در برگزاری کلاس‌های ترویجی و تغییر الگوی کشت کشاورزی در سال آینده حداقل 35 درصد زمین‌های زیر کشت شهرستان باید تغییر الگوی کشت دهند.

وی همچنین در این جلسه اداره تعاون روستایی را موظف کرد با شناسایی بارز هدف، کشاورزان را به سمت این بازارها جهت فروش سیب زمینی‌های خود راهنمایی کند.

فرماندار فریدون شهر کشاورزان و سیب زمینی‌کاران را نیز موظف کرد، با مشورت‌های جهاد کشاورزی و تعاون روستایی محصولات خود را با استانداردهای مورد نیاز تطبیق و به فروش برسانند.

انتهای پیام/63012/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول