اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مطرح کرد

سکونت ‌‌2 میلیون مددجوی کمیته امداد در مناطق محروم کشور‌

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: 2 میلیون و 87 هزار و 742 نفر از مددجویان امداد در مناطق محروم ساکن هستند.

سکونت ‌‌2 میلیون مددجوی کمیته امداد در مناطق محروم کشور‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی محمد ذوالفقاری عصر امروز در جمع خبرنگاران خراسان جنوبی با اشاره به تعامل امداد با رسانه‌ها اظهار کرد: کمیته امداد قصد دارد با کمک رسانه‌ها نسبت به توجیه افکار عمومی در ارتباط با اهداف امداد اقدام کند و از طرف دیگر دیدگاه‌های مردم نیز با کمک رسانه‌ها به این مجموعه منتقل شود.

وی شناسایی نیازهای مددجویان، دسته‌بندی نیازمندی‌ها، خروج مددجو از تحت پوشش خدمات کمیته، شناسایی ساکنان مناطق محروم و تلاش برای رفع فقر را از مهم‌ترین رسالت‌های این معاونت عنوان کرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) از حمایت مجموعه کمیته امداد از یک‌میلیون و 700 هزار خانواده در سطح کشور خبر داد و گفت: این تعداد خانوار، جمعیتی بالغ بر 4 میلیون نفر را شامل می‌شود.

ذوالفقاری ادامه داد: 270 هزار یتیم زیر پوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند و 630 حامی نیز از این ایتام در سطح کشور حمایت مادی و معنوی انجام می‌دهند.

*35 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد را سالمندان تشکیل می‌دهند

وی با بیان اینکه 35 درصد افراد زیر پوشش خدمات کمیته امداد را سالمندان تشکیل می‌دهند، یادآور شد: جمعیتی بالغ بر یک‌میلیون و 509 نفر از افراد تحت پوشش این مجموعه را سالمندان تشکیل می‌دهند که آمار بالایی است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: همچنین یک‌میلیون و 28 هزار زن سرپرست خانوار نیز از خدمات امداد استفاده می‌کنند علاوه بر این 500 هزار دانش‌آموز و 100 هزار دانشجو نیز زیر پوشش چتر حمایتی امداد قرار دارند.

ذوالفقاری به میانگین سنی افراد زیر پوشش کمیته امداد اشاره کرد و گفت: 13.5 درصد افراد زیر 15 سال، 60 درصد 15 تا 64 سال و 25 درصد نیز افراد 64 سال به بالا هستند.

وی با بیان اینکه 65 درصد افراد زیر پوشش این مجموعه مونث و 35 درصد مذکر هستند، تصریح کرد: 41 درصد افراد زیر پوشش این نهاد حمایتی شهری و 59 درصد روستایی هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره)  یادآور شد: بیش از 43 درصد از خانواده‌های زیر پوشش این مجموعه به دلیل فوت سرپرست، هفت درصد طلاق، 34 درصد از کارافتادگی و هشت درصد به دلیل بیماری سرپرست از حمایت‌های امداد برخوردار شده‌اند.

ذوالفقاری با بیان اینکه بیش از 37 درصد از مددجویان این مجموعه یک نفره هستند، افزود: بیش از 26 درصد خانواده‌های مددجویان نیز دو نفره هستند.

*کمک 143 میلیارد تومانی حامیان به ایتام

وی یادآور شد: در سال گذشته 143 میلیارد تومان توسط حامیان به ایتام در سطح کشور کمک مالی شده است که این رقم بالایی است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با توجه به وضعیت مناطق محروم باید حمایت بیشتری توسط مجموعه‌های حمایتی صورت گیرد تا در راستای فقرزدایی گام مثبتی برداشته شود و نیاز به حمایت دولتی در این مناطق بیشتر احساس می‌شود.

انتهای پیام/69004/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول