اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه سمنان:

رحمت امام حسین(ع) بودایی،‌ مسیحی، سنی و شیعه نمی‏شناسد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه سمنان گفت: امام حسین(ع) امام رحمت بوده و دایره شمول رحمت سیدالشهدا(ع) بسیار وسیع است و در این میان فرقی بین بودایی،‌ یهودی، کلیمی، مسیحی، سنی و شیعه نیست.

رحمت امام حسین(ع) بودایی،‌ مسیحی، سنی و شیعه نمی‏شناسد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی حسن‌آبادی صبح امروز در مراسمی به مناسبت اربعین حسینی که در حسینیه ثارالله سمنان برگزار شد، اظهار داشت: در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام نقل شده است که «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه‌النجاة؛ حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است».

وی افزود: سراسر وجود، زندگی، راه و هدف امام حسین(ع) از تولد تا شهادت نمونه عینی هدایت انسان است و به تعبیری دیگر این هدایت در لحظه لحظه شئونات زندگی انسان حس می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه سمنان تأکید کرد: اگر چشم‌ انسان بصیر و دل حقیقت‌بین باشد، می‌بیند آنچه را باید ببیند و راه را از بیراهه می‌یابد.

حسن‌آبادی بیان داشت: حادثه کربلا مملو از الگوست و انسان به هر طرف نگاه می‌کند به جز درس اخلاق، ایثار، عشق و ارادت به امام و مقتدای کربلا را نمی‌بیند و این‏ها همه درس و الگو است؛ ‌بنابراین ما به عنوان شیعه واقعی باید درس بگیریم.

وی گفت: باید از خودمان بپرسیم شهدای کربلای ایران چگونه همانند شهدای حادثه کربلا در سال 61 هجری به سعادت ابدی در دنیا و آخرت دست یافتند؛ آری با کمی تأمل و تدبیر می‌توان فهمید آنها پذیرای مصباح‏الهدای زمان خویش بودند و آن را با جان و دل پذیرفتند.

استاد حوزه و دانشگاه سمنان افزود: تا زمانی که این چراغ هدایت که طبق وعده الهی تا قیامت روشن است هر کس در هر زمینه دنبال راه بگردد گمراه نمی‌شود.

حسن‌آبادی اظهار داشت: کشتی نجات امام حسین(ع) در دنیا در هنگام بروز مشکلات و سختی‌ها به سراغ انسان می‌آید و انسان را از گرداب دنیا و مشکلاتش نجات می‌دهد.

وی گفت: امام حسین(ع) امام رحمت است دایره شمول رحمت سیدالشهدا(ع) بسیار وسیع است و شامل حال هر کسی با هر دین و آیینی می‌شود و در این میان فرقی بین بودایی، ‌یهودی، کلیمی، مسیحی، سنی و شیعه نیست.

استاد حوزه و دانشگاه سمنان افزود: هر کس با هر مسلکی وارد دستگاه امام حسین (ع) شود، دست خالی و ناامید بر نمی‌گردد.

انتهای پیام/2249/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول