اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود خبر داد

تشکیل 40 پرونده تخلف اراضی در ایجرود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود از تشکیل 40 پرونده تخلف به مساحت 72 هکتار از ابتدای امسال خبر داد.

تشکیل 40 پرونده تخلف اراضی در ایجرود

جواد ملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: همچنین در این مدت شناسایی منابع طبیعی 150 هکتار از اراضی مورد تصرف و خلع‌ید 37 هکتار از اراضی با استناد به تبصره 4 قانون تعیین تکلیف اراضی اختلافی از اقدامات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود است.

وی کمبود لوازم و تجهیزات مخصوص یگان و نیز کمبود نیروی انسانی و ادوات و تجهیزات مناسب انفرادی و گروهی را جزو مشکلات و چالش‌های این اداره برشمرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود در ادامه نادیده گرفتن مسائل زیست‌محیطی و حفاظت و صیانت از منابع طبیعی در اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای توسط دستگاه‌های اجرایی در عرصه‌های منابع طبیعی را متذکر شد و گفت: این اداره با کمبود اعتبارات در طرح‌های عمرانی منابع طبیعی به ویژه در بخش حفاظت از اراضی منابع طبیعی مواجه بوده است.

 

وی اطاله دادرسی پرونده‌های منابع طبیعی در مراجع قضایی و عدم پذیرش پرونده‌ها از یک حد مشخص و نیز مشکلات اقتصادی و اجتماعی ساکنان عرصه‌ها را از مشکلات یگان حفاظت این اداره عنوان کرد.

ملایی در ادامه نبود پروانه یا مجوز آب را متذکر شد و گفت: با توجه به اینکه در بعضی از روستاها برداشت آب ممنوع است، مشکل برداشت آب را دو چندان کرده است. همچنین در بعضی مواقع سرمای زودرس عامل بازدارنده جهت کاشت صنوبر است و باید آگاهی اهالی از مزایای کاشت صنوبر و درآمدزایی آن پررنگ شود.

وی برگزاری کلاس‌های ترویجی، آموزشی و اطلاع‌رسانی از طریق دهیاران و شورای اسلامی روستا برای کاشت صنوبر را مهم ارزیابی کرد.

انتهای پیام/2308/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول