اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی:

تقویت مبانی دینی و فرهنگی از وظایف اصلی رسانه‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی تقویت مبانی دینی و فرهنگی را از وظایف اصلی رسانه‌ها عنوان کرد.

تقویت مبانی دینی و فرهنگی از وظایف اصلی رسانه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین مجید نصیرایی عصر امروز در دیدار مدیرکل استان‌های خبرگزاری فارس اظهار کرد: خراسان جنوبی سابقه دیرینه فرهنگی و مذهبی دارد که سند محکم آن کتب خطی با سابقه 700 ساله وقف در حوزه علمیه زهان است.

وی ادامه داد: اما بر اساس شواهد دیگری سابقه فعالیت حوزه علمیه در خراسان جنوبی به یک‌هزار سال پیش می‌رسد.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی با اشاره به مفاخر روحانی و مذهبی استان همچون بزرگانی نظیر آیت‌الله تهامی و آیتی افزود: مقام معظم رهبری بارها در سفر به خراسان جنوبی و در دیدارهای مختلف از این بزرگان یاد کرده‌اند.

نصیرایی تنها راه توسعه استان را تقویت حوزه‌های علمیه خواند و یادآور شد: حوزه‌های علمیه در حقیقت برنامه‌های زیربنایی را انجام می‌دهند و با ترویج و نشر احکام و معارف دین نیز زمینه‌های رشد معنوی مردم به ویژه نسل جوان را فراهم می‌کنند.

وی اضافه کرد: اندیشه و حرکت اسلامی همیشه و در نهایت منتج به نتیجه می‌شود و این مهم یکی از شاخص‌های مباحث توسعه و پیشرفت در هر جامعه و منطقه‌ای است.

مدیر حو‌زه‌های علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر امروزه غرب در زمینه‌های مختلف پیشرفت داشته اما پیشرفت‌های آنها بی‌فایده بوده و انحرافات زیادی را داشته‌اند، تصریح کرد: تنها دلیل این امر حاکم نبودن حاکمیت دینی و نبود اندیشه و اصول اسلامی در غرب است.

نصیرایی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید به تقویت مبانی دینی و فرهنگی در کشور اهتمام ورزند، گفت: خبرگزاری فارس در این راستا بی‌نظیر عمل کرده و امروز برترین رسانه کشور است.

مدیرکل اداره استان‌های خبرگزاری فارس نیز در این دیدار اظهار کرد: فارس افتخار دارد که زیر سایه ولایت فقیه و روحانیت به نظام و انقلاب خدمت می‌کند.

حسن کربلایی بر تعامل بیشتر خبرگزاری فارس با حوزه‌های علمیه تاکید کرد.

انتهای پیام/69003/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول