اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد برجسته حوزه و دانشگاه:

در خانواده حق گرفتنی نیست، حق دادنی است

خبرگزاری فارس: استاد برجسته حوزه و دانشگاه گفت: در خانواده، حق گرفتنی نیست، حق دادنی است.

در خانواده حق گرفتنی نیست، حق دادنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حجت‌الاسلام محمد برادران بعد از ظهر امروز در همایش خانواده و محبت در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: گسترش تعالیم اسلامی و دینی در جامعه اهمیت زیادی دارد و نباید از این مسئله غفلت کنیم.

وی با تشریح مباحثی از خانواده در ارتباط با ضرورت محبت در خانه، ارزیابی عاطفی ما از محبت در خانواده، عوامل بی‌عاطفگی در خانواده‌ها، نظر اسلام درمورد محبت در خانواده، راه‌های ایجاد محبت در خانواده و نقش دین و دین‌باوری در ایجاد محبت در خانواده مطلبی را بیان کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات خانواده که ارمغان عصر ماست، بی‌عاطفگی و بی‌محبتی است؛ اساس خانواده بر محبت استوار است و اسلام نسبت به‌این موضوع بسیار حساس است، چنانکه می‌بینیم پیامبر اکرم (ص) به سبب اینکه در یتیم‌خانه به بچه‌ها محبت لازم نمی‌شود از ایجاد یتیم خانه جلوگیری کرد.

برادران در پاسخ به سئوال "برای ایجاد محبت در خانه نسبت به همسر چه باید کرد؟" بیان داشت: یک راه اساسی، فطری، قرآنی و کاملا روان‌شناسانه در این زمینه وجود دارد و آن این است که باید از دریچه روان آدم‌ها وارد شد، برای نفوذ در دل آدم‌ها و ایجاد محبت در خانه باید "خوب" بود.

وی تصریح کرد: نمی‌توان با صرف زبان‌بازی، خانواده را فریب داد؛ انسان در مقابل آدم باهمت و پرتلاش، در مقابل انسانی که اخلاق خوب و صداقت دارد، تواضع می‌کند.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه منظور از خوبی، خوبی بدون انتظار است، اظهار داشت: محبت باید بدون قید و شرط و صبورانه باشد؛ انسان نباید برای دریافت پاسخ عجله کند، چراکه گاهی ممکن است سال‌ها زمان ببرد تا این محبت نتیجه خودش را نشان بدهد.

وی خاطرنشان ساخت: در خانواده، حق گرفتنی نیست، حق دادنی است؛ همچنان‌که امام حسین (ع) فرمودند "انسان بنده احسان است"، دل‌ شیفته‌ کسی است که به او احسان و محبت می‌کند.

انتهای پیام/2451/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول