اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه سلامت اقتصادی وزارت اطلاعات:

ریشه فساد اقتصادی و اداری باید در کشور خشکانده شود

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه سلامت اقتصادی وزارت اطلاعات گفت: قانون‌گذار باید با کسانی که دچار فساد اقتصادی و اداری می‎شوند برخورد جدی کرده و ریشه آنها را بخشکاند.

ریشه فساد اقتصادی و اداری باید در کشور خشکانده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یزدانی ظهر امروز در سومین همایش ارتقاء سلامت اداری با محوریت نقش دستگاه‎های نظارتی و تقویت فضای فرهنگی و اجتماعی که در سالن جهاد کشاورزی استان گلستان برگزار شد اظهار داشت: برخوردهایی که اکنون در کشور در مقابل فساد اقتصادی صورت می‎گیرد برای مردم به جک تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه سلامت و پایداری هر نظامی با سلامت و بهداشت اداری آن ارتباط تنگاتنگی دارد تصریح کرد: معضلاتی همچون رانت‌خواری، تبعیض، رشوه‎خواری و گسترش شبکه‎های ناسالم اداری از جمله آفت‎هایی است که نظام اداری را فلج می‎کند.

پایین بودن سطح دستمزد یکی از دلایل کشانده شدن فرد به سمت فساد است

مدیر حوزه سلامت اقتصادی وزارت اطلاعات در خصوص عوامل ساختاری موثر در بروز فساد اداری بیان داشت: وضعیت قوانین و مقررات، میزان انطباق پست و شرایط احراز، شیوه ارتقاء و رشد همچنین نحوه کنترل در پاسخگویی به مردم از عوامل ایجاد فساد اداری است.

یزدانی پایین بودن سطح دستمزد را یکی از دلایل  کشانده ‎شدن فرد به سمت فساد خواند و ابراز داشت: برخی به دلیل دستمزد پایین مجبور می‎شوند به سمت فساد بروند.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما یک کشور اسلامی و مزین به آرم شیعه علی‎ابن‎ابیطالب (ع) است و هر کسی که نام امام علی را می‎شنود عدالت ایشان را به خاطر می‎آورد و اگر ضربتی به فرق ایشان وارد شد به خاطر عدالتشان بوده است.

تاریخ در حال تکرار است/ در راستای فساد اقتصادی و سلامت اداری قانون کم نداریم

مدیر حوزه سلامت اقتصادی وزارت اطلاعات با تاکید بر اینکه تاریخ در حال تکرار شدن است متذکر شد: اگر روزی می‌شنویم که امام حسینی وجود داشت و مردمی بر بدنش سنگ می‎زدند و قصد قربت می‌کردند و بخواهیم اکنون این قضایا را امروزی کنیم می‎بینیم که جامعه امروز با این مسائل بیگانه نیست و تاریخ دائماً تکرار می‎شود.

یزدانی با بیان اینکه در کشور در راستای فساد اقتصادی و سلامت اداری؛ نه قانون کم داریم و نه چارچوب و راهبرد، افزود: قانون سلامت اداری در سال 1387 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد و این قانون سه سال طول کشید تا از مجمع تشخیص مصلحت نظام بیرون بیاید.

وی ادامه داد: قانون مذکور در سال 1390 تاکید شد که سه سال به صورت آزمایشی اجرا شود و بعد از آن توسط مجلس مورد بازنگری قرار بگیرد و در این سه سال تکالیفی را دستگاه‎ها دارند که نزدیک به 300 دستگاه دولتی، قضایی و نظارتی در این قانون مکلف هستند زیرساخت‎هایی برای اجرای این قانون فراهم کنند.

فرمان 8 ماده‎ای ولایت چراغ راهمان باشد/ قدرت مساوی با فساد نیست

مدیر حوزه سلامت اقتصادی وزارت اطلاعات یادآور شد: یکی از مباحث مهمی که در چارچوب فساد اداری مورد تاکید است اینکه باید فرمان هشت ماده‎ای مقام عظمای ولایت چراغ راهمان باشد.

یزدانی با بیان اینکه قدرت مساوی با فساد نیست اظهار داشت: برخی مواقع بعضی افراد قدرت را مساوی با فساد می‌دانند اما این طور نیست که هر کسی قدرتمندتر باشد فاسد است اما قدرت می‎تواند بستری برای ایجاد فساد باشد.

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول