اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

لامرد موتور محرکه اقتصادی جنوب فارس می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: لامرد می‌تواند موتور محرکه اقتصادی در جنوب استان فارس باشد.

لامرد موتور محرکه اقتصادی جنوب فارس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، حسین صادق عابدین در سومین سفر خود به این شهرستان عصر امروز در جلسه شورای شهرستان لامرد طی سخنانی با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری اربعین حسینی اظهار داشت: بر اساس ارزیابی اداره کل امنیتی استانداری فارس شهرستان لامرد که در چند سال گذشته از لحاظ امنیتی جز شهرستان‌های نامطلوب این استان بود امروز جز هفت شهرستان فارس در ایجاد امنیت پایدار است.

وی افزود: این موضوع در راستای تلاش‌های گسترده و همدلی اعضای شورای تامین شهرستان لامرد محقق شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه ویژگی‌های لامرد در فارس منحصر به فرد است، گفت: امروز این شهرستان می‌تواند موتور محرکه اقتصادی در جنوب این استان باشد.

صادق عابدین اضافه کرد: اتفاقات بزرگ صنعتی در لامرد در حال رخ دادن است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به معدن دولومیت اشاره کرد که تاکنون حدود 10 بخش اقتصادی داخلی و خارجی به منظور سرمایه‌گذاری در این معدن استقبال کرده‌اند و در سفر چین نیز مورد توجه سرمایه‌گذران قرار گرفت و ظرف مدت شش ماه آینده این معدن فعال می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه نرخ بازگشت سرمایه معدن دولومیت لامرد بسیار خوب است ادامه داد: با فعال شدن این معدن 30 کارخانه بزرگ در 300 سال می‌توانند از این معدن استفاده کنند و می‌توان گفت معدن دولومیت لامرد یک انرژی نهفته اقتصادی در جنوب فارس است.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از معدن دولومیت کل منطقه جنوب فارس و  کشور نیز متحول می‌شود و امروز تمام مجموعه استان فارس به دنبال فعال کردن این معدن هستند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود در مورد وجود منابع انسانی خلاق در لامرد بیان داشت: باید از ظرفیت منابع انسانی خلاق لامرد در سطح استان فارس استفاده شود.

صادق عابدین خاطرنشان کرد: راه‌اندازی میز سرمایه‌گذاری در لامرد یک کار ارزشمند در این شهرستان است و باید شرایط فوق‌العاده برای حضور سرمایه‌گذاران در لامرد فراهم شود.

فرماندار لامرد نیز در ابتدای جلسه شورای این شهرستان به ارائه گزارشی از وضعیت موجود در سطح لامرد پرداخت و بیان کرد: امروز لامرد تمام دستاوردهای خود را مدیون انقلاب اسلامی است و می‌توان نام این شهرستان را انقلاب‌آباد گذاشت.

محمود صفری اضافه کرد: همجواری با پارس جنوبی، وجود هفت مرکز آموزش عالی، معادن و صنایع نفتی،  دسترسی به آب‌های آزاد خلیج تا ابد فارس و برخورداری از نیروی انسانی خلاق از مهم‌ترین افتخارات این منطقه است.

وی ادامه داد: وجود معادن سیمان، گچ و دولومیت نشان از در پیش داشتن آینده خوب برای این شهرستان دارد.

نماینده عالی دولت در لامرد در بخشی دیگری از سخنان خود برخورداری از افراد خیر را یکی از امتیازات خوب در سطح این شهرستان دانست و ابراز داشت: افراد خیر در بسیاری از مراکز درمانی و خدماتی منشا ایجاد خدمات بسیار عالی در لامرد بوده‌اند.

صفری در ادامه خواستار رسیدگی و حل سریع اصلاح تعرفه‌های برق لامرد و ایجاد شغل برای افراد جویای کار در پارس جنوبی شد.

به گزارش فارس، در جلسه شورای اداری شهرستان لامرد، معاون هماهنگی امور عمرانی، معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری، برخی مدیران کل استان فارس، فرمانداران شهرستان‌های لار و گراش و اعضای شورای اداری این شهرستان حضور داشتند.

انتهای پیام/ 2448/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول