اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مراسم بزرگداشت اربعین حسینی در ساری تشریح شد

راه‌اندازی نمادین کاروان اسرای کربلا در ساری

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری از راه‌اندازی نمادین کاروان اسرا در ساری خبر داد.

راه‌اندازی نمادین کاروان اسرای کربلا در ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، با همت اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری و حوزه هنری امروز برنامه نمادین راه‌اندازی کاروان اسرا از میدان امام ساری تا مصلی نماز جمعه ادامه دارد.

مسئول فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری در گفت‌وگو با فارس با اعلام اینکه فعالیت‌های شهرداری تنها خدمات‌رسانی رفاهی و عمرانی نیست، اظهار داشت: شهرداری نهادی فرهنگی و اجتماعی خدمات‌رسان است.

راحله حاجیان تصریح کرد: امسال در کوتاه‌ترین زمان با همت شهردار ساری شاهد توسعه و تعریض صحن امام زاده یحیی ساری بودیم که در ایام عزای حسینی فعالیت‌های مذهبی گسترده‌ای در مرکز مازندران صورت گرفت.

آیین "چرخ دل" در ساری

 

این مسئول با برشمردن برنامه‌های مذهبی ایام محرم و صفر در سال جاری گفت: با مشارکت در برگزاری مراسم دسته‌روی و سینه‌زنی دانش‌آموزان که با همکاری سازمان دانش‌آموزی استان و آموزش و پرورش نواحی یک و دو ساری برگزار شد شهرداری نقش تاثیرگذاری داشت.

حاجیان افزود: امروز آستانه مراسم اربعین حسینی با آئین نمادین خیمه‌سوزان در میدان امام ساری همراه است که با نگاه احیای فرهنگ بومی در مازندران آیین "چرخ دل" را در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران داریم.

مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب

 

وی با بیان اینکه مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب و عزاداری توأم با زنجیرزنی در مصلی نماز جمعه ساری برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: برای نخستین بار در کشور برگزاری کنگره شعر حضرت ابوالفضل العباس(س) با عنوان "شعر سقا" در 20 دی ماه سال جاری با حضور شاعران برجسته در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری برگزار می‌شود.

مسئول فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری خاطر نشان کرد: از ساعات 14:30 دقیقه امروز با هدف وفاداری به ائمه و اطهار برنامه‌های وی‍ژه اربعین حسینی از میدان امام ساری تا مصلی نماز جمعه امام خمینی مرکز مازندران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/86006/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول