اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بروجرد در مجلس:

بیش از 60 درصد بودجه امسال کشور در بخش جاری هزینه می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی از هزینه 60 تا 70درصد بودجه امسال کشور در بخش جاری خبر داد.

بیش از 60 درصد بودجه امسال کشور در بخش جاری هزینه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، بهرام بیرانوند صبح امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد، گفت: در حال حاضر فشارهای زیادی برای تأمین بودجه عمرانی و توسعه‌ای کشور وارد شده است.

وی با اشاره به تأمین بودجه بخش کشاورزی به‌ویژه در لرستان که حدود 18 درصد بودجه را به این بخش تخصیص داده‌اند، گفت: در سال‌های گذشته در این بخش جهش‌های خوبی داشتیم و به اندازه دولت‌های پیشین در بخش سدها و حوزه کشاورزی اعتبار هزینه شد، اما امسال این رقم کاهش یافته است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه دولت به عنوان مجری و مجلس شورای اسلامی به عنوان برنامه‌ساز و برنامه‌نویس است، اما در این بخش این وظایف به دولت محول شده که توان اجرای این کارها به تنهایی از عهده دولت برنمی‌آید.

بیرانوند در ادامه با اشاره به بحث اشتغال به عنوان یکی از مشکلات مهم کشور که دولت قادر به رفع این مشکلات نیست، تصریح کرد: با همکاری مجلس شورای اسلامی ده‌ها هزار میلیارد تومان برای مسکن مهر در کشور در نظر گرفته شده اما فضای اشتغال از این مبحث نیز سنگین‌تر است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل محرومیت و عدم توسعه‌یافتگی استان لرستان، ناتوانی در زمینه استفاده و بکارگیری ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در عرصه‌های مدیریتی و اجرایی است، گفت: در همین ارتباط تلاش برای جذب اعتبارات شناور یکی از فرصت‌های مناسب در راستای توسعه و عمران کشور است که لرستان در این زمینه موفقیت چشمگیری نداشته است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه استان لرستان در سال‌جاری دو هزار و 500 میلیارد ریال بوده که نبود پیگیری مطلوب برای جذب اعتبارات شناور از طریق دستگاه‌های اجرایی، موجب شده تا سهم لرستان از این بودجه در مسیر رشد و آبادانی ناچیز باشد.

وی افزود: براساس اصل 44 قانون اساسی سرمایه‌گذاری دولت در بخش‌های مختلف ممنوع است و رشد و توسعه صنعتی و اقتصادی استان‌ها به جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌های بخش خصوصی بستگی دارد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: بر همین اساس رشد و توسعه مناطق و استان‌های مختلف کشور منوط به تلاش و پیگیری مستمر مدیران در راستای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی و تولیدی است.

بیرانوند با اشاره به ظرفیت‌های مناسب لرستان در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی و گردشگری گفت: شناسایی و معرفی این ظرفیت‌ها و زمینه‌سازی برای مشارکت بخش خصوصی باید در اولویت کاری مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باشد و مردم نیز برای سرمایه‌گذاری مشارکت جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه همچنین دولت در بحث آبیاری شیوه‌های مدرن اعتبارات خوبی در نظر گرفته است، گفت: این درحالی است که برخی از زمین‌های کشاورزی این استان فاقد سند هستند که می‌طلبد کشاورزان استان برای سنددار کردن اراضی خود اقدام کنند.

بیرانوند با اشاره به اینکه جهت‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی، اجرای عدالت و ساختن کشور است، افزود: این جهت‌گیری فرصتی است که مسئولان اجرایی بتوانند سهم بیشتری را از بودجه کشور جذب کنند، تا طرح‌های اجرایی استان با کمبود اعتبار مواجه نشوند.

وی گفت: یکی دیگر از آفت‌های بزرگ لرستان تغییر مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیریت ارشد استان است و این امر مهم موجب هدررفت بسیاری از فرصت‌های اجرای طرح‌ها در استان می‌شود.

بیرانوند سفر هیئت دولت و ریاست جمهوری به لرستان را منشأ خیر و برکات برای استان دانست و گفت: با سفر هیئت دولت به استان لرستان می‌توان بسیاری از مسائل و مشکلات موجود را به خوبی حل کرد و استان را به سمت توسعه و پیشرفت پیش برد.

وی تصریح کرد: به طور حتم با سفر ریاست جمهوری می‌توان علاوه بر جذب اعتبارات بیشتر، زمینه اجرایی کردن برخی طرح‌های نیمه‌کاره استان را نیز فراهم کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تشکیل کمیته‌هایی برای بررسی تحریم‌های اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی امروز کشور، اکنون کمیته‌هایی برای بررسی تحریم‌های اقتصادی کشور تشکیل شده تا مسائل و مشکلات این حوزه نیز به خوبی مورد رسیدگی قرار گیرد.

بیرانوند تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص ایران و جهت‌گیری‌های نظام، دشمنان در سال‌جاری تحریم‌های اقتصادی علیه کشور را افزایش داده‌اند و با این تحریم‌ها دنبال گرفتن عزت و سربلندی ملت ایران هستند.

وی تصریح کرد: دولت به تنهایی قادر به ایجاد اشتغال برای افراد متقاضی نیست که برای رفع این مشکل باید مردم و مسئولان نیز مشارکت جدی داشته باشند.

بیرانوند با اشاره به اینکه مردم باید در بحث سرمایه‌گذاری وارد کار شوند، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در بخش تولیدی به‌ویژه کشاورزی و صنعت با رویکرد صادرات می‌تواند بخشی از این مشکلات را به خوبی حل کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون فروش نفت نمی‌تواند در آمد کشور را تأمین کند که در این راستا باید به جای خام‌فروشی آن را تبدیل به فرآورده‌های نفتی کنیم، تا زمینه اشتغال و فرصت‌های شغلی در کشور ایجاد شود.

انتهای‌پیام/2304/م40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول