اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

ساخت بیش از 4 میلیون مسکن در کشور

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: بیش از 4 میلیون واحد مسکن در شهرها و روستاهای کشور در حال ساخت است.

ساخت بیش از 4 میلیون مسکن در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سید سعید سیدعلایی ظهر امروز در نشست شورای تامین مسکن استان بوشهر گفت: ساخت بیش از دو میلیون و 180 هزار واحد مسکن شهری و یک میلیون و 850 هزار واحد روستایی در قالب مسکن مهر در کشور در حال اجرا است که قسمت اعظمی از این واحدها تا پایان دولت دهم به پایان می‌رسد.

وی خدمت به مردم را یک موهبت الهی دانست و افزود: حضرت امام خمینی(ره) سال 58 دستور تشکیل حساب 100 برای ساخت مسکن ویژه محرومین صادر کردند که ساخت مسکن مهر در راستای همین فرمان است.

معاون وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت مسکن مهر ضمن اینکه ارزان قیمت است با کیفیت ساخته می‌شود گفت: وزارت راه و شهرسازی باجدیت و با رعایت اصول فنی این واحدها را در دست ساخت دارد.

سیدعلایی با اشاره به اینکه در استان بوشهر در دولت نهم و دهم حدود 70 هزار واحد مسکونی ساخته شده است، گفت: 33 هزار از این واحدها در شهرها و 33 هزار واحد در روستاها ساخته شده است.

وی افزود: تا پایان امسال نیز 11 هزار و 500 واحد مسکونی مهر در استان بوشهر به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر و فاقد مسکن واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر نیز از احداث 37 هزار مسکن مهر در این استان خبر داد و گفت: دولت نهم و دهم با اجرای طرح مهم و اساسی مسکن مهر گامی بلند برای خانه‌دار شدن اقشار ضعیف جامعه برداشت و امروز شاهد به ثمر نشستن این طرح عظیم در بیشتر مناطق کشور هستیم.

علیرضا صفایی با بیان اینکه با تلاش و جدیت صورت گرفته در سال گذشته، 10 هزار واحد مسکن مهر در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر به بهره‌برداری رسید و در اختیار مردم قرار گرفته است، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان امسال 11 هزار و 500 واحد مسکن مهر در استان به متقاضیان واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با مطلوب توصیف کردن روند ساخت واحدهای مسکن مهر در استان بوشهر گفت: بانک‌های استان لازم است در تامین تسهیلات اعتباری بافت‌های فرسوده بیشتر تلاش کنند تا شاهد تسریع در روند ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده باشیم.

صفایی‌بوشهری یادآور شد: از تمام امکانات و توانمندی‌های موجود برای رضایت خاطر شهروندان شریف استان استفاده می‌کنیم و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

انتهای پیام/66006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول