اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهادکشاورزی جهرم:

1500 هکتار باغ انجیر در جهرم ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهادکشاورزی جهرم گفت: در حال حاضر بیش از 6 هزار هکتار باغات انجیر دیم در سطح این شهرستان وجود دارد که ایجاد بیش از یک‌هزار و 500 هکتار دیگر از این باغات در مناطقی نظیر آبسرد بخش خفر در دست اقدام است.

1500 هکتار باغ انجیر در جهرم ایجاد می‌شود

جلال بهجو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: با توجه به تولید انجیر دیم به عنوان یک محصول سالم مورد توجه مصرف‌کنندگان و تمایل بسیاری از کشورهای همسایه و اروپایی برای خرید این محصول از باغات شهرستان جهرم  این امر موجب شده است تا باغداران با اشتیاق بیشتر به تولید انجیر بپردازند.

وی با بیان اینکه زمینه لازم برای توسعه کاشت درختان انجیر دیم در بخش‌های خفر و سیمکان جهرم ایجاد شده است، افزود: در حال حاضر بیش از 6 هزار هکتار باغات انجیر دیم در سطح شهرستان جهرم وجود دارد که ایجاد بیش از یک‌هزار و 500 هکتار دیگر از این باغات در مناطقی نظیر آبسرد بخش خفر در دست اقدام است.

رئیس اداره جهادکشاورزی جهرم گفت: با این مقدار سطح زیر کشت انجیر دیم امید داریم که سالانه بیش از 7 هزار تن محصول سالم و عاری از هرگونه مواد شیمیایی این محصول را برای مصرف هموطنان و همچنین صادرات به کشورهای دیگر تولید کنیم.

وی همچنین از وجود باغات گل محمدی، بادام و انار دیم در شهرستان جهرم خبر داد که با توجه به کیفیت بالای این محصولات در جهرم زمینه‌های لازم برای توسعه کاشت آنها فراهم می‌شود.  

به گزارش فارس، عدم وجود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی مناسب تولیدات باغی در جهرم باعث شده که محصولات با کیفیت بالای باغی و مرکبات در این شهرستان با قیمت نه چندان مناسب در بازار عرضه شود که این امر موجبات نارضایتی کشاورزان و همچنین مصرف کنندگان را نیز به همراه داشته است.

طبق گفته مسئولان جهادکشاورزی جهرم سالانه 3 هزار و 500 تن محصول تولید شده انجیر در سطح این شهرستان به علت نبود صنایع تبدیلی به شهرهای دیگر صادر می‌شود  که این مهم در خور شهری که مدعی قطب تولید محصولات باغی و مرکبات در کشور است نیست.

امیدواریم در آینده نزدیک شاهد قدم‌های مثبتی در راستای ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط با این محصول و دیگر تولیدات کشاورزی در جهرم باشیم.

انتهای پیام/2448/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول