اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

ایران در تولید علم پزشکی رتبه دوم منطقه را دارد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در تولید علم پزشکی رتبه دوم منطقه را دارد.

ایران در تولید علم پزشکی رتبه دوم منطقه را دارد

قاسم احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: تحریم برای ایران اسلامی فرصت رشد و تعالی بوده نه تهدیدی که وابستگی را در آن ایجاد کند.

وی افزود: نرخ سودآوری گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت مطلوب نیست و نیازمند راهبردهای اساسی در مسیر توسعه آن هستیم.

احمدی تولید ثروت و اشتغال‌زایی را دستاوردهای اقتصادی و مهم گردشگری سلامت در مسیر اقتصاد مقاومتی توصیف کرد و یادآور شد: در حوزه علوم پزشکی ترقی شایانی کرده‌ایم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران اسلامی در تولید علم رتبه دوم منطقه و در جهان رتبه 19 را دارد و در این فضای رو به رشد باید با توانمندی در مسیر توسعه گردشگری سلامت گام برداریم.

وی با بیان اینکه وضعیت بهداشت و درمان ایران بسیار رشد چشمگیر در سنوات اخیر داشته گفت: شاهد جراحی‌های مدرن پزشکی و تجهیزات مدرن سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستیم.

احمدی با تاکید بر اینکه باید رتبه 19 علمی و پزشکی به رتبه تک رقمی مبدل شود اظهار کرد: مشهد توانایی این را دارد که با عنوان قطب گردشگری سلامت معرفی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: سالانه حجم عظیمی از گردشگران مذهبی به مشهد وارد می‌شوند و ارائه خدمات کیفی به آنان تبلیغ مفیدی در جذب گردشگری و حتی گردشگری سلامت به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: اقدامات در حوزه گردشگری باید به گونه‌ای باشد که هم نفع مادی و هم نفع معنوی داشته باشد.

احمدی امنیت و سلامت را دو رکن اساسی سلامت جامعه توصیف کرد و خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی از طرح‌هایی که در راستای توسعه گردشگری سلامت باشد حمایت می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کنفرانس بر دو نوع است برخی در مسیر اسراف هزینه‌های سنگین برگزاری کنفرانس و برخی در مسیر ارتقاء ارتباطات و سمپوزیوم‌های گفت و شنودی میان شرکت‌کنندگان است.

احمدی گفت: در کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی باید دیدارها منجر به امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری در مسیر توسعه گردشگری سلامت و ارتقای سطح بهداشت و درمان کشورهای اسلامی باشد.

انتهای پیام/70017/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول