اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار نوشهر خبر داد

نوسازی 126 دستگاه تاکسی در نوشهر

خبرگزاری فارس: شهردار نوشهر گفت: تاکنون تعداد 65 دستگاه تاکسی در نوشهر تبدیل به احسن و 61 دستگاه تاکسی نیز تا خرداد ماه سال 92 تعویض می‌شوند.

نوسازی 126 دستگاه تاکسی در نوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، با تلاش شهردار و شورای اسلامی شهر نوشهر همایش حمل و نقل عمومی با حضور مسئولان شهرستانی و رانندگان وسایط نقلیه عمومی در سالن شهید باهنر این شهرستان برگزار شد.

شهردار نوشهر با بیان اینکه صنعت حمل و نقل در کشور ایران از سابقه طولانی برخوردار است، اظهار داشت: در سال 85 شهرداری نوشهر به دلیل افزایش جمعیت، حریم و محدوده شهری شامل ضوابط تاسیس حمل و نقل همگانی شد و علیرغم مشکلات زیاد با درایت و تعامل اعضای شورای شهر در سال 86 اقدام به تاسیس سازمان تاکسیرانی کرد.

علی امانی خاطر نشان کرد: سازمان حمل و نقل عمومی نوشهر با 218 تاکسی شهری در شش ایستگاه و مسیر در حال فعالیت هستند.

وی یادآور شد: در راستای ساماندهی در امورات حمل و نقل که بعد از هدفمندی یارانه‌ها اتفاق افتاد، تعداد 102 خودروی مسافربری شخصی به تاکسی تبدیل شدند و از ضوابط تاکسی‌ها برخوردار گشتند.

امانی با اشاره به اینکه جوانترین راننده تاکسی در نوشهر 26 سال و همچنین مسن‌ترین نیز 71 سال سن دارد، افزود: هم‌اکنون تعداد 127 خودروی مسافربری ساماندهی شده نیز تا شعاع 20 کیلومتری در سطح روستاهای نوشهر در حال ارائه خدمات هستند.

وی رانندگان خودروهای حمل و نقل عمومی را پرسنل و عوامل شهرداری عنوان کرد و گفت: راننده‌های تاکسی از جمله اقشار کم ‌در‌آمد جامعه هستند که برای خدمت‌رسانی به عموم مردم فعالیت می‌کنند، بنابراین از جایگاه و قداست ویژه‌ای برخوردار هستند.

شهردار نوشهر ادامه داد: به منظور ارج نهادن به خدمات بی‌شائبه این قشر زحمتکش با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر قطعه زمینی در اختیار هیئت مدیره تاکسیرانی نوشهر قرار گرفت و از محل درآمد شورای شهر در حال حاضر این ساختمان در مرحله فوندانسیون قرار دارد.

وی یادآور شد: تاکنون تعداد 65 دستگاه تاکسی در نوشهر تبدیل به احسن و 61 دستگاه تاکسی نیز تا خرداد ماه سال 92 تعویض می‌شوند.

* بهترین پیام‌ها و سخنان به اقشار جامعه

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از زحمات این قشر پرتلاش بیان داشت: رانندگان خودروهای حمل و نقل عمومی می‌توانند بهترین پیام‌ها و سخنان را به اقشار جامعه منتقل کنند.

قاسم احمدی این صنف را به راهبران یک استراتژی تشبیه کرد و افزود: شما به عنوان بهترین آموزگاران هستید که می‌توانید به جامعه کمک کنید و فرزندان بزرگ و با آموخته‌های فرهنگی تحویل اجتماع دهید.

* ضرورت برنامه‌ریزی مدون برای رانندگان حمل و نقل عمومی

عضو شورای اسلامی شهر نوشهر نیز به برنامه‌ریزی مدون برای رانندگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر 400 راننده در شهرستان نوشهر و در خطوط مختلف در حال فعالیت هستند.

غلامرضا سعادتمند احداث ساختمان مستقل برای این صنف را حاصل تلاش شورای شهر دانست و اظهار داشت: شورای شهر توانست از محل بودجه‌های خاص خود تاکنون ساختمان‌هایی مانند کانون بازنشستگان کشوری، کانون بازنشستگان فرهنگی، ساختمان کلانتری 12 و ساختمان پلیس +10 را جهت رفاه حال شهروندان احداث کند و هم‌اکنون نیز با تمام وجود در حال ایجاد ساختمانی برای صنف تاکسیرانی است.

* مسئولان نسبت به راننده‌ها احساس مسئولیت کنند

امام جمعه نوشهر با تاکید بر رعایت احکام شرعی مختص رانندگان گفت: جهت ایجاد محیطی امن و مطمئن هم مسئولان باید نسبت به راننده‌ها احساس مسئولیت کنند و هم رانندگان وظایف خود را در برابر مردم به درستی رعایت کنند.

حجت‌الاسلام محمود مشایخ عمل به قوانین و مقررات را ضروری دانست و اذعان داشت: از آنجایی که عامه مردم و نوامیس مردم با این قشر سر و کار دارند بنابراین باید مراقب چشمان و دستان خود بوده و امانتدار مردم باشید.

* رانندگان حمل و نقل عمومی امانتدار مال و نوامیس مردم

فرماندار نوشهر رانندگان را کمک کار دولت خواند و گفت: شما با آگاهی، بصیرت، دانش و بینش در حال خدمت‌رسانی به نظام هستید و در این زمینه می‌توان گفت که رانندگان و دولت در راستای یک مجموعه قرار دارند.

محمدعلی قمی ادامه داد: رانندگان حمل و نقل عمومی امانتدار مال و نوامیس مردم هستند پس باید در حوزه اخلاق‌مداری وظیفه رانندگان نسبت به خود، خانواده‌هایشان، همکاران و مردم به درستی بازگو شود.

به گزارش فارس، در پایان مراسم با اهدای لوح سپاس و جوایزی از رانندگان نمونه تجلیل شد.

انتهای پیام/86019/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول