اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قم:

ترویج پژوهش از دوره ابتدایی آغاز شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قم بالندگی علمی جامعه را نیازمند ترویج پژوهش از دوران ابتدایی دانست.

ترویج پژوهش از دوره ابتدایی آغاز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اکبر حیدری پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره جوان خوارزمی که در سینما تربیت قم برگزار شد با اشاره به اهمیت ترویج پژوهش در آموزش و پرورش اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع نوآوری و پژوهش تاکید بسیار شده است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع بیشتر در مقطع دانشگاه دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در این زمینه به نتایج خوبی برسیم باید این موضوع را از سال‌های نوجوانی و کودکی آغاز کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قم ابراز داشت: در همین راستا پس از به کارگیری نظام 6ـ3ـ3 و شروع به کار مقطع ششم ابتدایی، موضوع پژوهش و نوآوری در متون درسی این پایه وارد شد.

وی با اشاره به تغییر متون آموزشی در مقطع ابتدایی اظهار کرد: این تغییرات بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و نوآوری و پژوهش در آن نقش بسیار ویژه‌ای دارد.

حیدری عنوان داشت: آموزش تنها زمانی ماندگار و اثربخش می‌شود که با نوآوری و پژوهش همراه باشد چرا که شرایط امروز جهان این اجازه را به ما نمی‌دهد که در نظام آموزشی تنها به محفوظات بسنده کنیم بلکه باید تفکر منطقی و خلاق را به دانش‌آموز آموزش دهیم.

*کسب رتبه توسط 3 دانش‌آموز قمی در جشنواره خوارزمی

وی با اشاره به برگزاری جشنواره خوارزمی ادامه داد: این جشنواره تلاش می‌کند برای بروز استعدادهای دانش‌آموزان و دانشجویان زمینه‌سازی کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: توسعه و ترویج روحیه پژوهش، کاربردی کردن علوم، هدایت استعدادهای برتر، تولید دانش بومی و حمایت مادی و معنوی از دانش‌آموزان پژوهنده از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی گفت: در چهاردهمین جشنواره جوان خوارزمی در سال گذشته 197 اثر از استان قم شرکت داشتند که از این تعداد 16 اثر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

حیدری بیان داشت: در میان این 16 طرح، سه رتبه برگزیده کشوری توسط دانش‌آموزان قمی کسب شد که این موضوع نشان‌دهنده توانمندی این استان در عرصه پژوهش و نوآوری است.

وی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره نوجوان خوارزمی ادامه داد: این جشنواره در واقع یک ابتکار استانی در راستای آماده‌سازی دانش‌آموزان برای جشنواره جوان خوارزمی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قم با اشاره به استقبال دانش‌آموزان دوره راهنمایی از این جشنواره اظهار داشت: 412 دانش‌آموز در این جشنواره شرکت کرده و طرح‌های خوبی ارائه داده‌اند.

وی با اشاره به تفاوت‌های فردی که در دانش‌آموزان وجود دارد، خاطرنشان کرد: هر دانش‌آموزی می‌تواند در اندازه خود نخبه باشد و طرح‌های ماندگار خلق کند.

انتهای پیام/78006/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول