اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری خبر داد

توزیع اقلام فرهنگی میان زائران در مرز مهران

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری گفت: اقدامات فرهنگی قابل توجهی از سوی بعثه مقام معظم رهبری در مرز مهران در حال انجام است.

توزیع اقلام فرهنگی میان زائران در مرز مهران

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمد احمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: این زیارت در مقاتل، ادعیه، زیارت‌نامه‌ها، احادیث و روایات ما از جایگاهی ویژه برخوردار و به عنوان نماد فرهنگ تشیع مطرح است؛ تا جایی که قرائت آن، یکی از پنج نشانه مؤمن بیان شده است.

وی با اشاره به تشرف میلیونی زائران با پای پیاده از سراسر کشور عراق و بعضی کشورهای همجوار در این ایام به کربلای معلی، تصریح کرد: اجتماع میلیون‌ها انسان ارادتمند و شیفته اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در کربلای معلی، نشانگر اقتدار تشیع و تفکر اسلامی است.

احمدی افزود: اهمیت این اجتماع از آن جهت بیشتر جلوه می‌کند که بدون دخالت دولت‌ها و حکومت‌ها و خالصانه و بدون هیچ‌گونه چشمداشت دنیوی و مادی از سوی مسلمانان صورت می‌گیرد و مورد تأکید علمای دینی قرار دارد.

وی با اشاره به حضور ده‌ها هزار نفر از هموطنان در این کنگره عظیم ارادتمندان، اظهار داشت: با توجه به اینکه در این ایام، ده‌ها هزار نفر از دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) برای حضور در کربلای معلی و عرض ارادت به پیشگاه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به عتبات عالیات مشرف می‌شوند، اقدامات فرهنگی قابل توجهی از سوی بعثه مقام معظم رهبری در مرز مهران در حال انجام است.

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری ابراز داشت: از دیروز یک تیم از همکاران بعثه در خروجی مرز مهران مستقر شده و با ایجاد یک پایگاه فرهنگی، اقدام به توزیع ده‌ها هزار کتاب، سی دی، بروشور و برگه‌های مسابقه با موضوع زیارت، آداب تعاملات اجتماعی، حجاب و عفاف، نهضت عاشورا و... می‌کنند که طبق گزارشات با استقبال زائران مواجه شده است.

احمدی افزود: 20 هزار سی‌دی، 40 هزار بروشور با عنوان 40 جرعه معرفت و 7 عنوان کتاب درباره نهضت حسینی، عتبات و اربعین بین زائران توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال شاهد حضور گسترده‌تر زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی هستیم، ابراز داشت: وظیفه مسئولان فرهنگی است که در این رابطه تلاش کرده و زائران را با ابعاد مختلف مفاهیم زیارت، اربعین، کربلا و امثالهم آشنا کنند.

وی بیان داشت: البته بعثه مقام معظم رهبری اخیرا کارهایی را در کربلای معلی و در محل «خیمه‌گاه» به صورت آزمایشی آغاز کرده و با ارائه نرم‌افزارهایی سعی دارد روایت‌گر وقایع پیش آمده برای کاروان امام حسین(ع) در کربلا از روز دوم محرم تا عصر عاشورا باشد.

انتهای پیام/70019/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول