اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تأمین اجتماعی استان کردستان:

کمبود پزشک عمومی مشکل اصلی مدیریت درمان کردستان است

خبرگزاری فارس: معاون درمان تامین اجتماعی استان کردستان از کمبود پزشک عمومی به عنوان یکی از مشکلات حوزه درمان در استان نام برد و خواستار تلاش بیشتر نمایندگان مردم برای رفع این مشکل شد.

کمبود پزشک عمومی مشکل اصلی مدیریت درمان کردستان است

 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هوشنگ پیر‌فلاح در نشست مشترک مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مدیران بیمه و درمان تامین اجتماعی کردستان در سنندج اظهار کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کردستان در حال حاضر با دو بیمارستان در شهرستان‌های سنندج و سقز و یک پلی‌کلینیک تخصصی در سنندج و دو درمانگاه عمومی در بیجار و قروه در راستای ارائه خدمات به جامعه خود فعالیت می‌کند.

به گفته وی بیمارستان سنندج با ظرفیت 110 تخت فعال از بخش‌های مختلف جراحی، زنان و زایمان، داخلی، کودکان، نورولوژی، قلب، ای‌سی‌یو، سی‌سی‌یو و غیره رای ارائه خدمات به مردم برخوردار است.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان کردستان افزود: در حال حاضر 40 متخصص، 13 پزشک عمومی، دو نفر داروسازی، یک‌نفر داندانپزشک، 76 نفر پرستار، 14 نفر ماما، 10 ‌تکنسین اتاق عمل، 8 نفر متخصص بیهوشی، 28 بهیار، 8 نفر در بخش رادیولوژی، 12 نفر در آزمایشگاه و دو نفر در بخش فیزیوتراپی این بیمارستان فعالیت می‌کنند.

پیرفلاح با بیان اینکه متوسط تعداد مراجعان در روز به پزشکان عمومی در این بیمارستان 420 نفر و به پزشکان متخصص 114 نفر است، افزود: 28 نفر روزانه به دندانپزشک، 23 نفر به بخش رادیولوژی و 70 نفر نیز به صورت سرپایی به آزمایشگاه این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

وی ظرفیت بیمارستان سقز در استان را 52 تخت فعال عنوان کرد و گفت: 22 متخصص، 32 پرستار، 21 نفر بهیار، یک نفر دندانپزشک، هفت نفر در آزمایشگاه، هفت نفر متخصص بیهوشی، هشت‌ نفر پزشک عمومی، 9 نفر ماما، هشت نفر کادر اتاق عمل، و یک نفر داروسازی در این بیمارستان به مردم شریف این شهرستان ارائه خدمت می‌کنند.

به گفته معاون درمان تامین اجتماعی استان کردستان، متوسط تعداد مراجعین روزانه به پزشک عمومی در این بیمارستان 360 نفر، پزشک متخصص 62 نفر، دندانپزشک 15 نفر، آزمایشگاه 61 نفر و رادیولوژی 14 نفر است.

پیرفلاح به امکانات و میزان مراجعان پلی‌کلینیک تخصصی سنندج نیز اشاره کرد و افزود:‌ روازانه 400 نفر به پزشک عمومی، 67 نفر به پزشکان متخصص، 45 نفر به دندانپزشک و 60 نفر نیز به منظور دریافت خدمات آزمایشگاهی به این پلی‌کلنیک مراجعه می‌کنند.

به گفته وی درمانگاه شهرستان قروه نیز با داشتن واحدهای رادیولوژی، آزمایشگاه، دندانپزشکی و ویزیت پزشک عمومی خدمات درمانی را به مردم این شهرستان ارائه می‌کند.

معاون درمان تامین اجتماعی استان کردستان تصریح کرد: متوسط روزانه مراجعین به پنج پزشک عمومی فعال در این درمانگاه 270 نفر و به دندانپزشکان 30 نفر است.

پیرفلاح خاطرنشان کرد: چهار پزشک عمومی نیز در درمانگاه سطح یک بیجار روزانه 235 نفر را ویزیت می‌کنند.

وی همچنینی به میزان بیمه‌شدگان اصلی و تبعی در سطح استان اشاره کر و گفت: در حال حاضر 408 هزار و 546 نفر بیمه شده اصلی و تبعی از مراکز درمانی ما خدمات ارائه می‌کنند.

به گفته وی، 81 پزشک عمومی، 37 دندانپزشک، 16 بیمارستان، 178 متخصص، 123 پاراکلینیک، 122 داروخانه و 21 درمانگاه طرف قرار داد مدیریت درمان استان بوده و به جامعه هدف ما خدمات ارائه می کنند.

وی از کسب گواهی نامه iso سقز، ims سنندج، رتبه سوم استانی جشنواره شهید رجایی، بهینه‌سازی فضای اورژانس بیمارستان سنندج، راه‌اندازی تخت سوم اتاق عمل بیمارستان سقز، جداسازی واحدهای اندوسکوپی از اکو و تست ورزش را نقاط قوت برای مدیرت درمان تأمین اجتماعی استان برشمرد.

به گفته معاون درمان تامین اجتماعی استان کردستان، راه‌اندازی لاپاراسکوپ در بیمارستان سنندج، تهیه ست pcnl برای بیماران دارای سنگ‌های کلیوی و ساماندهی کمیسیون‌های پزشکی و طب‌کار در ساختمان پلی‌کلینیک به منظور تسهیل در کار مراجعین از دیگر نقاط قوت این مدیریت است.

پیرفلاح به کمبودها و نیازهای مدیریت درمان تامین اجتماعی استان نیز اشاره کرد و خواستار تلاش و جدیت نمایندگان مردم در مجلس برای رفع این موانع شد.

وی خواستار ارتقا سطح درمانگاه قروه به منظور به کارگیری تخصص‌های پایه‌ای در آن شد و گفت:‌ در صورت ارتقا سطح این درمانگاه و افزایش فضای فیزیکی آن می‌توانیم بخش‌های جراحی، زنان و اطفال را که مطالبات همیشگی مردم این شهرستان است راه‌اندازی کنیم.

معاون درمان تامین اجتماعی استان کردستان از کمبود پزشک عمومی به عنوان یکی از مشکلات حوزه درمان در استان نام برد و گفت:‌ با توجه به جامعه هدف ما توجه به این نیاز باید در اولویت قرار گیرد.

 روند ساخت بیمارستان مریوان تسریع می‌یابد

پیرفلاح از تسریع در روند ساخت درمانگاه مریوان با تلاش‌های صورت گرفته از سوی نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس خبر داد و گفت:‌ به منظور ایجاد رفاه و امکان خدمات هرچه بیشتر برای مردم این شهرستان سطح تخصصی پایه را از همین الان برای آن در نظر گرفته‌ایم.

وی پیگیری در راستای تامین اعتبار برای راه‌اندازی درمانگاهی در بانه را نیز با توجه به نیاز مردم این شهرستان توسط نمایندگان ضروری دانست و تصریح کرد: زمینی به مساحت یک‌هزار و 600 متر نیز به همین منظور تهیه و امیدواریم با تأمین اعتبار آن بتوانیم هرچه زودتر شاهد ساخت و راه‌اندازی یکی درمانگاه در این شهرستان باشیم.

گفتنی است نشست 2 ساعته مشترک مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مدیران بیمه و درمان تامین اجتماعی کردستان با تاخیری یک ساعته برگزار و نمایندگان در این جلسه نسبت به پیگیری جدی رفع موانع و مشکلات قول مساعد دادند و خواستار تلاش بیش از پیش مدیران در راستای رفع گره‌ها و مشکلات مردم در حوزه بیمه شدند.

انتهای پیام/79002/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول