اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کربکندی:

مهم‌ترین مسئله در مربیگری تیم‌سازی است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس فوتبال گفت: مهم‌ترین مسئله در مربیگری فوتبال تیم‌سازی است و باید به آن توجه ویژه‌ای نشان داد.

مهم‌ترین مسئله در مربیگری تیم‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رسول کربکندی عصر امروز در حاشیه همایش چالش‌ها و چشم‌ اندازهای مربیگری در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: با ساختن یک تیم خوب و قرار دادن ترکیبات مناسب می‌توان در بازی‌ها موفقیت به دست آورد.

وی تصریح کرد: در واقع باید برای موفقیت تیم ساخت، به عبارت دیگر مشخصه بارز یک تیم قوی قابل ساخت بودن آن است و می‌توان تیم را برای هر هدفی که برایش مشخص می‌شود ساخت.

دروازه‌بان سابق تیم ملی ایران با اشاره به ارکان بازی تیمی خاطرنشان کرد: نخستین رکن بازی تیمی تقسیم وظایف آن است به این معنی که در بازی‌های تیمی مهم‌ترین وظیفه‌ای که در مورد آن بحث می‌شود تقسیم وظایف در آن است.

کربکندی ادامه داد: علاوه بر این انتخاب یک رهبر در تیم مسئله بسیار مهم است زیرا یک رهبر خوب می‌تواند انگیزه و هدف خوبی را برای تیم تعیین کند.

وی با بیان اینکه هر کدام از بازیکنان تیم ویژگی‌های اخلاقی ویژه خود را دارد اذعان کرد: کاپیتان تیم باید به لحاظ اخلاقی از سایر بازیکنان قوی‌تر باشد و روحیه تهاجمی‌تری داشته باشد.

این مربی فوتبال با اشاره به نحوه انتخاب کاپیتان در تیم‌ها یادآور شد: در حال حاضر کاپیتان تیم با توجه به سابقه بازیکنان انتخاب می‌شود که این معیار معیار نادرستی در انتخاب کاپیتان است و باید به ویژگی‌های اخلاقی و نحوه بازی آن فرد توجه شود.

کربکندی در ارتباط با دیگر فاکتورهای مهم در اداره موفق یک تیم افزود: تجزیه و تحلیل مناسب، تعیین هدف، شناخت تیم، شناخت بازیکنان و کارکنان تیم، شکل دادن ارتباطات مناسب میان کارد فنی تیم، بازیکن‌ها  و تیم مربی گری و ایجاد هماهنگی میان بازیکنان از جمله فاکتورهایی است که در اداره یک تیم برای موفق شدن نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی با مربیگری تیمی یکی از مقوله‌هایی است که می‌تواند در اداره یک تیم بسیار کمک دهنده باشد بیان کرد: مربی دروازه‌بان، مربی بدنسازی و مربی روانشناسی عناصری هستند که به تازگی در تیم‌های فوتبال دیده می‌شوند.

این ورزشکار برجسته اضافه کرد: با اینکه فرهنگ توسعه مربیگری کاملاً نهادینه نشده است ولی جا افتادن و نهادینه شدن آن می‌تواند در راستای اعتلای سطح فوتبال بسیار کمک دهنده باشد.

کربکندی تاکید کرد: به عبارت دیگر تیم‌هایی می‌توانند موفق باشند که از گروه مربیان استفاده کنند تا همه ابعاد بازیکنان رشد پیدا کند.

وی با اشاره به تفاوت فرهنگ که در کشور ما وجود دارد متذکر شد: این تفاوت فرهنگی سبب می‌شود که کار مربی در شرایط متفاوت مختلف باشد.

این مربی فوتبال اضافه کرد: به عنوان مثال در جنوب کشور که مردم خونگرم‌تر هستند و روی تیم‌های خود متعصب‌تر برخورد می‌کنند شرایط کاری مربی سخت‌تر می‌شود.

انتهای پیام/70010/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول