اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن اسکواش وزارت آموزش و پرورش خبر داد

برگزاری کلاس آموزشی مربیگری و داوری اسکواش در استان‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن اسکواش وزارت آموزش و پرورش از برگزاری کلاس آموزشی مربیگری و داوری اسکواش در استان‌ها و 4 دوره آموزشی متمرکز در تهران برای مربیان مدارس خبر داد.

برگزاری کلاس آموزشی مربیگری و داوری اسکواش در استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی هیئت اسکواش مازندران،‌ مجید اصغرزاده در نشست مشترک با معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران و رئیس هیئت اسکواش مازندران، با اشاره به حمایت فدراسیون اسکواش از توسعه این ورزش در مدارس و میان دانش‌آموزان افزود: هیئت اسکواش مازندران پیگیری ویژه‌ای را برای راه‌اندازی این انجمن داشته و امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش مازندران، شاهد توسعه ورزش اسکواش در مدارس باشیم.

وی با بیان اینکه آموزش مربیان مدارس در اولویت برنامه‌های امسال انجمن قرار دارد، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته باید 60 کلاس آموزشی مربیگری و داوری در 30 استان و 4 دوره آموزشی متمرکز در تهران برای مربیان مدارس برگزار شود.

اصغرزاده تصریح کرد: هیئت اسکواش مازندران برای تقویت و سرعت بخشیدن به توسعه ورزش اسکواش در مدارس ابتدا باید دوره‌های آموزشی و آشنایی برای دست‌اندرکاران و مسئولان مرتبط آموزش و پرورش در شهرهای مختلف به صورت متمرکز برگزار کند.

به گفته وی، برگزاری جشنواره نوآموزان اسکواش از روش‌های دیگری است که می‌توان از آن در تشویق دانش‌آموزان برای روی آوردن به این رشته ورزشی بهره گرفت.

رئیس انجمن اسکواش آموزش و پرورش بر طراحی و چاپ پوستر معرفی اسکواش ویژه دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: بر اساس توافقات فدراسیون اسکواش و وزارت آموزش و پرورش، تجهیزات اولیه این ورزش بصورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان علاقه‌مند قرار می‌گیرد.

وی خواستار مشارکت شهرداری‌ها برای توسعه ورزش اسکواش در مازندران شد و افزود: انجمن اسکواش در شهرداری تهران راه‌اندازی شده و حمایت‌های خوبی برای راه‌اندازی این ورزش در مدارس صورت گرفته است.

رئیس انجمن اسکواش وزارت آموزش و پرورش مصوبه اداره کل نوسازی مدارس استان البرز برای توسعه ورزش اسکواش در مدارس را ارزشمند و نمونه خوبی برای دیگر استان‌ها دانست و یادآور شد: بر اساس این مصوبه در کلیه مدارس تازه ساخت، محیطی برای آموزش اولیه اسکواش در نظر گرفته می‌شود تا دانش‌آموز و مربیان از لحاظ مکان آموزش اولیه مشکلی نداشته باشند.

توجه ویژه آموزش و پرورش به ورزش

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران نیز در این نشست بر راه‌اندازی انجمن اسکواش تاکید کرد و گفت: اداره کل آموزش و پرورش مازندران برای توسعه ورزش در بین دانش‌آموزان اصرار دارد.

سیدعلی ساداتی‌سلیمی با بیان اینکه آموزش مربیان و دانش‌آموزان باید در اولویت انجمن اسکواش باشد، خاطر نشان کرد: هیئت اسکواش مازندران پیگیری خوبی را برای راه‌اندازی این ورزش در میان دانش‌آموزان داشته است.

وی افزود: ورزش اسکواش رشته‌ای کم خطر محسوب می‌شود که هیئت اسکواش استان باید در تجهیز اولیه مدارس و آموزش مربیان حمایت‌های لازم را انجام دهد.

به گفته این مسئول، در ابتدای آغاز به کار این انجمن، تخته اسکواش باز(ایرانی) در سالن‌های ورزشی تحت اختیار آموزش و پرورش و حیاط مدارسی که آمادگی لازم را دارند، نصب می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران خواستار حمایت فدراسیون و انجمن اسکواش آموزش و پرورش برای ساخت سالن کورت اسکواش در اردوگاه دانش‌آموزی آمل شد و گفت: آموزش و پرورش مازندران آمادگی مشارکت در طرح‌های استعدادیابی هیئت ورزشی اسکواش مازندران را دارد.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با تعدادی از هیئت‌های ورزشی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/86003/ب/د1000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول