اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان فیلم‌های کوتاه:

مدیریت مراکز هنری باید تخصصی شود

خبرگزاری فارس: یک کارگردان فیلم‌های کوتاه گفت: مدیریت‌های مراکز هنری باید تخصصی‌تر شود تا بتوانند دردهای هنرمندان راشناسایی و درمان کنند و این روندی است که بسیار کم در اصفهان شاهد آن هستیم.

مدیریت مراکز هنری باید تخصصی شود

مهدی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: مدیریت‌های مراکز هنری باید تخصصی‌تر شود تا بتوانند دردهای هنرمندان را شناسایی و درمان کنند، چرا که فردی که از حوزه‌های دیگر مدیریت مراکزی مانند انجمن سینمای جوان را بر عهده می‌گیرد نمی‌تواند مشکلات فیلمسازی در این حوزه را درک کند.

وی تاکید کرد: یک فرد ناآگاه نمی‌تواند تصمیم‌های صحیحی در زمینه هنری اتخاذ کند، چرا که هنرمندان نیازمند حمایت‌های بلند مدت هستند، در حالی که با روند کنونی حمایت از هنرمندان کوتاه مدت است.

این کارگردان فیلم‌های کوتاه ادامه داد: به طور مثال فیلمسازی که عرصه فیلم کوتاه را انتخاب و قصد دارد از این راه به سینمای حرفه‌ای برسد و یا همین سینما را به صورت تخصصی دنبال کند به طور حتم نیازمند امکاناتی برای ادامه راه است، اما مسئولان ناکارآمد به دلیل عدم شناخت کافی نمی‌توانند تصمیم‌های درستی در این زمینه بگیرند و با وجود تصمیمات مقطعی آینده‌ای را نمی‌توان برای این افراد تصور کرد.

وی تصریح کرد: در طول 10 سال گذشته اتفاقات خوبی را در حوزه سینما یا فیلم کوتاه اصفهان شاهد نبودیم، اما در طول این مدت شهرهایی مانند بوشهر، کردستان، آذربایجان و مشهد در عرصه فیلم کوتاه پیشرفت بسیار کرده‌اند و جوایز برتر جشنواره‌ای ملی و بین‌المللی را به خود اختصاص می‌دهند.

ابراهیمی با بیان اینکه سال‌ها بود که اصفهان در جشنواره‌ها حضور بین‌المللی نداشت، اضافه کرد: آخرین فیلمی که از مجموعه انجمن سینمای جوان به جشنواره بین‌المللی راه یافت، دست‌های سنگی از امیر یوسفی بود و سپس فیلم فروشنده با حمایت انجمن سینمای جوان تهران در طول چند ماه گذشته به این توفیق دست یافت.

وی با بیان اینکه حضور شهرهایی مانند سنندج در جشنواره بین‌المللی انتظار از اصفهان بالاتر است، تصریح کرد: هنرمندان نباید کوتاه بین باشند و شرکت در جشنواره‌های منطقه‌ای را برای خود بزرگ کرده و اصل مطلب را رها کنند.

کارگردان فیلم کوتاه فروشنده با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته انجمن سینمای جوان تهران عملکرد مناسبی در ارتباط با سینماگران شهرستانی داشته، گفت: برعکس این مطلب انجمن سینمای جوان اصفهان در حمایت از هنرمندان ضعیف عمل کرده است، به گونه‌ای که فیلم فروشنده با حمایت تهران به جشنواره سئول راه یافت و اصفهان حمایتی از آن نکرد.

وی فروشنده تاکید کرد: با وجود اینکه 10 سال است عضو انجمن سینماگران جوان اصفهان هستم؛ تاکنون نتوانسته‌ام از امکانات آن استفاده کنم و این مرکز حتی یک روز نیز وسایلی مانند دوربین برای کار به من نداده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه حمایت‌های ثابت و امیدوارکننده‌ای از هنرمندان انجام نمی‌شود، گفت: فضای کنونی به سمت و سویی پیش رفته است که تنها عده‌ای در مجموعه‌های هنری به دور یکدیگر جمع می‌شوند و به جای اینکه به تمام افراد اجازه استفاده عادلانه از امکانات داده شود، از آن مجموعه استفاده خصوصی می‌کنند.

وی ادامه داد: این موضوع باعث مهاجرت هنرمندان به تهران می‌شود که البته با توجه به کمبود امکانات از آن گریزی نیست.

به گزارش فارس، فیلم «فروشنده» سومین فیلم کوتاه مهدی ابراهیمی به جشنواره فیلم راه یافته بود  و وی به زودی فیلم سرنوشت مکتوم خورشید را که فیلمنامه آن جزو فیلم‌نامه‌های فاخر سال 91 است، کارگردانی می‌کند.

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول