اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شیراز صورت می‌گیرد

برگزاری دومین شب شعر عاشورایی عشایر جنوب کشور

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار فارس در امور عشایر گفت: با توجه به برگزاری موفق نخستین شب شعر عاشورایی عشایر جنوب کشور در شیراز در سال گذشته، دومین دوره این شب شعر نیز در این شهر برگزار می‌شود.

برگزاری دومین شب شعر عاشورایی عشایر جنوب کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، امین‌الله قربانی کشکولی با بیان این که استقبال مردمی از نخستین شب شعر عاشورایی عشایر جنوب کشور در شیراز بسیار گسترده بوده است، از شاعران عشایر از استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، کرمان، بوشهر و خوزستان برای حضور گسترده در دومین دوره این شب شعر دعوت کرد.

وی با اشاره به این که عشایر فارس از مروّجان و مبلغان اصلی و نخستین شیعه هستند و این افتخار مانند نگینی درخشان در زندگی عشایر می‌درخشد، گفت: یکی از ابعاد ریشه‌دار و مستحکم در زندگی پاک و معنوی عشایر، عشق و ارادت شدیدی است که آنها به اهل بیت (سلام‌الله علیهم) دارند و در این راستا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) از جایگاه ویـژه‌ای برخوردارند.

مشاور استاندار فارس در امور عشایر تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری فعالان عرصه فرهنگی، حوزه مهم شعرهای عاشورایی عشایر را معرفی کنیم تا ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و علائق گسترده عشایر به این‌گونه اشعار، به نمایش گذاشته شود.

قربانی کشکولی محرم و عاشورا را قلب تپنده زندگی عشایر دانست و افزود: عشایر در میان کوه‌ها و صحراها، ارادت و شیفتگی خود را به سرود آزادگان و علمدار کربلا (ع) ابراز داشته و در این زمینه همواره از پیشگامان بوده‌اند.

وی به برگزاری یادواره شهید باختر بیگلری، نخستین زن شهید نهضت امام خمینی (ره)  در سال 1343، اشاره کرد و اظهار داشت: وجود این‌گونه شخصیت‌ها نشان می‌دهد که عشایر فارس و حتی بانوان عشایر، از علمداران و پیشگامان نهضت امام خمینی (ره) بوده‌اند که باید این افتخارات عشایر شناسایی و آن‌گونه که شایسته است مورد تجلیل قرار گیرند.

مشاور استاندار فارس در امور عشایر افزود: در یک سال آغازین نهضت امام خمینی (ره) در سال 1343، عشایر، برای حمایت از نهضت امام خمینی (ره) با رژیم پهلوی درگیری مسلحانه داشتند و تعدادی از مبارزان عشایری در این راه به شهادت رسیدند که یکی از چهره‌های سرشناس آنان، شهید باختر بیگلری بوده است.

قربانی کشکولی در پایان سخنانش از برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم بزرگداشت شخصیت‌های بزرگ عشایر از جمله حکیم آیت‌الله جهانگیرخان قشقایی و شاعر عرفانی بزرگ عشایر جنوب، سیدمحمد ابراهیم مأذون در آینده خبر داد.

دومین شب شعر عاشورایی عشایر جنوب کشور در شیراز، دوازدهم دی ماه 91 مصادف با هجدهم صفر 1434 در دبیرستان عشایری شهید بهشتی شیراز برگزار می‌شود که شاعران می‌توانند تا 25 آذر ماه جاری آثار خود را به آدرس دبیرخانه ستاد برگزاری نخستین شب شعر عاشورایی ارسال کنند.

انتهای پیام/2448/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول