اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط پلیس فارس

باند اخاذان مامورنما در شیراز متلاشی شد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان فارس از شناسایی و انهدام باند اخاذان مامورنما در شیراز و کشف 14 بی‌سیم غیر مجاز از آنان خبر داد.

باند اخاذان مامورنما در شیراز متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل تاز روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس، سیروس حیدری اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی فارس مطلع شدند فردی با جعل عنوان مامور به یکی از شهروندان که فرزندش به اتهام سرقت دستگیر شده بود مراجعه و در قبال آزادی او 56 میلیون و 600 هزار ریال از این فرد، اخذ و متواری شده است.

وی اضافه کرد: در ادامه شناسایی و دستگیری این جاعل مامورنما در دستور کار ماموران پلیس آگاهی فارس قرار گرفت و با انجام یک‌سری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی این اخاذ مامورنما شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس ادامه داد: ماموران با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از منزل متهم، یک بی‌سیم غیرمجاز و تعدادی اوراق و اسناد جعلی کشف کردند.

حیدری افزود: در ادامه تحقیقات ماموران موفق شدند سه نفر از همدستان این اخاذ را به‌نام‌های «ع ـ ج» 21 ساله، «الف ـ ر» 20 ساله و «الف ـ ر» 30 ساله را شناسایی و دستگیر کنند.

وی در مورد شگرد این باند گفت: این افراد، پس از انتخاب سوژه‌های خود در مراجع قضایی و انتظامی نزد آنها مراجعه و با جعل عنوان مامور، با وعده‌هایی مبنی بر سرانجام رساندن پرونده‌های آنان و یا گرفتن معافی و یا  کسری خدمت سربازی به صورت کذب با این عنوان که دارای اعمال نفوذ در سایر ادارات است، مبلغی را از شکات اخذ و پس از رسیدن به نیت خود تماس با آنها را  قطع و متواری می‌شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس بیان کرد: از اعضای این باند 14 بی‌سیم دستی غیرمجاز کشف، تمام متضرران و مالباختگان، شناسایی و متهمان با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

بر اساس همین گزارش، همچنین فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از کشف یک‌هزار و 939 گوشی تلفن همراه و رد رشوه 500 میلیون ریالی توسط یکی از ماموران انتظامی آن شهرستان خبر داد.

بهادر اسماعیلی گفت: ماموران انتظامی لارستان مطلع شدند چند خودرو پژو 405 حامل بار قاچاق بوده و در محور لارستان در حرکت هستند.

وی ادامه داد: عملیات شناسایی خودروهای حامل قاچاق، توقیف آنها و دستگیری قاچاقچیان کلید خورد و ماموران در طول مسیر قاچاقچیان مستقر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان ابراز داشت: خودروهای حامل قاچاق توسط ماموران انتظامی مستقر در پاسگاه بنارویه مشاهده و هنگامی که ماموران قصد متوقف کردن آنها را داشتند راننده خودروها بدون توجه به فرمان ایست، اقدام به فرار کردند.

اسماعیلی ادامه داد: پس از مسافتی تعقیب و گریز دو خودر پژو 405 حامل کالای قاچاق توسط ماموران متوقف و در بازرسی از آنها یک‌هزار و 939 گوشی تلفن همراه خارجی گران‌قیمت کشف شد.

وی افزود: در حین رسیدگی و شمارش کالا توسط ماموران، دو نفر از صاحبان کالای مکشوفه به فرمانده پاسگاه مراجعه و در قبال تعویض بار مکشوفه با گوشی‌های ارزان‌قیمت، پیشنهاد 500 میلیون ریال به عنوان رشوه به وی را می‌دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: این مامور وظیفه‌شناس ضمن رد رشوه، ‌فرد راشی را دستگیر و پس از تشکیل پرونده، به مراجع قضایی معرفی کرد.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول