اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرکل دامپزشکی جنوب کرمان:

هویت‌دار کردن دام‌ خطرات قاچاق آن را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: طرح هویت‌دار کردن دام‌ها تاثیر زیادی در کنترل قاچاق و تردد غیرمجاز دام و مخاطرات ناشی از آن دارد.

هویت‌دار کردن دام‌ خطرات قاچاق آن را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، ابراهیم توکلی در نشست هماهنگی هویت‌دار کردن دام‌ها در این شهرستان با بیان اینکه این طرح کشوری است، اظهار داشت: این طرح تاثیر زیادی در کنترل قاچاق و تردد غیرمجاز دام و مخاطرات ناشی از آن دارد.

وی افزود: جنوب کرمان به واسطه هم‌مرز بودن با استان‌های مرزی و همچنان مرتع جازموریان به عنوان منطقه استراتژیک مطرح بوده است.

توکلی با بیان اینکه پلاک‌گذاری جمعیت دامی تاثیر بسزایی در کنترل ورود و خروج دام دارد، تصریح کرد: دامپزشکی به عنوان متولی سلامت دام و فرآورده‌های خام دامی با اجرای این طرح سعی در به حداقل رساندن ورود و شیوع عوامل بیماری‌زا و حفظ سرمایه دامی برای آیندگان را دارد.

وی اذعان داشت: حمایت مسئولان شهرستان رودبار و همکاری صادرکنندگان دام در راستای هرچه بهتر این طرح نیاز است.

به گزارش فارس، وسعت منطقه جنوب کرمان و همجواری این منطقه با استان‌های مرزی موجب به وجودآمدن پدیده شوم قاچاق دام در این منطقه شده است و به منظور کنترل این پدیده هویت‌دار کردن دام‌ها از اقداماتی بوده است که در بسیاری از استان‌های کشور در حال اجرا است.

به همین منظور جلسه هماهنگی هویت‌دار کردن دام‌های جنوب کرمان با حضور مسئولان و صادرکنندگان دام در شبکه دامپزشکی شهرستان رودبار برگزار شد.

انتهای پیام/80003/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول