اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رباط کریم تاکید کرد

ضرورت فرهنگ‌سازی برای برخورد با توزیع کالای قاچاق

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان رباط کریم گفت: اگر چه برای برخورد با توزیع و خرید کالاهای قاچاق اقدامات انتظامی و نظارتی ضروری بوده، اما تحقق کامل این طرح نیازمند فرهنگ‌سازی است.

ضرورت فرهنگ‌سازی برای برخورد با توزیع کالای قاچاق

بیژن سلیمان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: در شرایطی که کشورهای غربی برای اخلال در نظام اقتصادی و بازار کشورمان توطئه‌های خود را علنی کرده‌اند، ضرورت حمایت از تولید ملی بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: به همین دلیل است که رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی با درک صحیح و کامل شرایط طی سال‌های اخیر بارها بر لزوم توسعه صنایع و تجارت داخلی تاکید فرموده و در نهایت امسال را نیز به نام حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی مزین فرمودند.

فرمانداری شهرستان رباط کریم افزود: این در حالی است که متاسفانه ورود کالاهای قاچاق و تهیه این اقلام از سوی مردم موجب شده است که بخش مهمی از طرح‌ها و برنامه‌های حمایتی دولت به نتیجه کامل نرسد.

*خلع قانونی برای مبارزه با قاچاق کالا نداریم

سلیمان‌پور در پاسخ به این پرسش که برای جلوگیری از ورود و توزیع کالای قاچاق در بازارهای کشور چه اقداماتی باید صورت گیرد؟ گفت: ما در این حوزه قوانین شفاف و روشنی داریم که اگر چه در بعضی از بخش‌ها نیازمند اصلاح و بازنگری است، اما در کل خلع قانونی نداریم.

وی تاکید کرد: البته باید توجه داشت که طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا در چند حوزه باید انجام شود که یک بخش مربوط به اقدامات انتظامی و بازرسی است و دستگاه‌های مسئول باید با جدیت از ورود و عرضه کالای قاچاق در کشور جلوگیری کنند.

فرمانداری شهرستان رباط کریم افزود: از سوی دیگر باید با فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی‌ عمومی مردم را به سمت عدم خریداری کالای قاچاق کرد. لذا برای اینکه برنامه‌های کلان کشور در این حوزه موفق باشد باید این دو کار به صورت همزمان و مکمل همدیگر اجرایی شود.

سلیمان‌پور بیان داشت: اگر هر کدام از این اقدامات دچار کاستی باشد، نمی‌توانیم به کنترل بازار و برخورد کامل با قاچاق کالا امیدوار بود.

*طرح شبنم در مسیر درستی حرکت می‌کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح شبنم برای کنترل هر چه بیشتر بازار اشاره کرد و گفت: دولت این طرح را با کار کارشناسی گسترده و بسیار خوبی تدوین و عملیات اجرایی آن طی ماه‌های اخیر در کشور و شهرستان رباط کریم آغاز شده است.

سلیمان‌پور در پایان گفت: برای رسیدن به موفقیت کامل در اجرای طرح شبنم نیازمند زمان هستیم، لذا لازم است که در این مدت دستگاه‌های متولی امور فرهنگی به ویژه رسانه‌ها اهمیت این طرح را برای مردم تشریح کرده و با فرهنگ‌سازی مناسب سلیقه مردم را به سمت پرهیز از خرید کالاهای خارجی سوق داد.

انتهای پیام/2302/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول