اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه چایکاران شمال:

برای احیای چای تازیانه خوردیم

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه چایکاران شمال با بیان اینکه قیمت علوفه صحرا بیش از چای است، گفت: برای احیای چای تازیانه خوردیم اما دست از چای برنداشتیم.

برای احیای چای تازیانه خوردیم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج هوسمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه چایکاران در سال‌هایی که گرفتار بحران بودند سخنان لطیفی نشنیدند، اظهار کرد: برای احیای چای تازیانه خوردیم و تحمل کردیم اما دست از چای بر نداشتیم زیرا میراث است و ریشه در خاک ما دارد.

وی چای گیلان را به لحاظ کیفیت برخوردار از اقلیم خاص دانست و گفت: چای گیلان بهترین چای جهان است.

رئیس اتحادیه چایکاران شمال با بیان اینکه برگ سبز چای باید درست ساخته، پرداخته و عرضه شود، افزود: در چند سال اخیر هیچ دستی در مقام حمایت از چایکار از آستین بیرون نیامد و چایکار مورد حمایت قرار نگرفت.

وی ادامه داد: مسئولان چایکار همت کردند اما تصمیم‌گیرنده کسانی بودند که خود را به خواب زده بودند که بیدار کردن اینگونه افراد بسیار سخت است.

هوسمی با تصریح بر اینکه مقام‌های عالیه با تحصیلات بالا هرگز وضعیت چای و چایکار را درک نکردند، اذعان کرد: طبق بررسی‌ها، هر ایرانی در سال یک کیلو و 600 گرم چای خشک مصرف می‌کند، مگر قیمت این مقدار چقدر است که بزرگان از حمایت و حفظ آن دریغ می‌کنند.

وی قیمت علوفه صحرا را بیش از چای دانست و اظهار کرد: چایکار غریب، اسیر و فقیر شده است و فریاد ما به گوش و دل کسی نرسید.

این پیر عرصه صنعت چای با اشاره به اقدام شهرام قویدل مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری و تامین خودرو صدرا در حمایت از چایکار و امضای تفاهمنامه با سازمان چای، افزود: اقدام قویدل در افزایش نرخ برگ سبز چای امیدی را در دل‌های چایکاران زنده کرد و این نوید را به ما داد که چای و چایکاری مورد حمایت قرار گیرد و از این بابت خرسند هستیم.

وی با اعلام حمایت اتحادیه چایکاران از اقدام قویدل، خاطرنشان کرد: به همین رقم ناچیز که افزایش می‌یابد دل خوش می‌کنیم و از رسانه‌های گیلان و هر کس که برای حمایت از چای و چایکار کلام بر می‌آورد تشکر می‌کنیم.

هوسمی یادآور شد: چای ایران سرآمد چای جهان است، اگر به آن بها دهند.

رئیس انجمن صنفی کارخانه‌داران چای شمال نیز در جلسه مذکور حمایت این انجمن از اقدام قویدل را اعلام کرد.

سعید رحمت‌سمیعی خواستار در نظر گرفتن نقش کارخانه‌دار در تفاهمنامه صدرا با سازمان چای شد و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری دراز مدت نظر کارشناسانه می‌خواهد و برای رسیدن به اهداف احیای صنعت چای در کنار قویدل و سازمان چای هستیم.

انتهای پیام/2300/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول