اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 22 بهمن

تمام مطالبات چایکاران پرداخت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری و تامین خودروی صدرا گفت: تمام مطالبات چایکاران تا 22 بهمن امسال پرداخت می‌شود.

تمام مطالبات چایکاران پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت شهرام قویدل شامگاه دوشنبه در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری شرکت صدرا با سازمان چای کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به بدهی 22 میلیارد تومانی دولت به چایکاران اظهار کرد: با امضای این تفاهمنامه همکاری، تمام مطالبات چایکاران تا پایان 22 بهمن امسال پرداخت و این بدهی تسویه می‌شود.

وی به حضور پنج ماهه خود در گیلان اشاره کرد و گفت: این حضور موجب شد تا وضعیت تجارت اسفبار چای را مورد بررسی قرار دهم و برای حمایت از صنعت چای و چایکار با سازمان چای کشور تفاهمنامه همکاری امضا کنم.

مالک باشگاه داماش با بیان اینکه 110 هزار تن چای سنواتی در انبار موجود است که می‌خواهد تبدیل به کمپوست شود و در مزارع مورد استفاده قرار گیرد، افزود: قیمت برگ سبز بسیار نازل است و هیچ توجیهی برای نرخ پایین چای نیست.

وی به برخی از مفاد تفاهمنامه با سازمان چای اشاره کرد و گفت: در این تفاهمنامه نرخ خرید برگ سبز چای درجه یک هر کیلو یک‌هزار و 200 تومان و برگ سبز درجه دو نیز 700 تومان در نظر گرفته شده است.

قویدل ایجاد بازار رقابتی را از دیگر اهداف تفاهمنامه ذکر کرد و یادآور شد: برای خرید برگ سبز چای به کارخانه‌داران امکان خرید نقدی و یا مدت‌دار 6 ماهه داده می‌شود.

وی از اختصاص بودجه مناسب برای بسته‌بندی و تولید چای در ادامه تفاهمنامه خبر داد و اذعان کرد: امسال 22.5 میلیارد تومان حواله چای از سازمان چای خریداری کردیم اما باز هم این سازمان به ما بدهکار است.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری و تامین خودروی صدرا درباره تسهیلات به چایکاران افزود: برای تمام 72 هزار نفر چایکار که 32 هزار نفر فعال هستند، از یک تا 10 میلیون تومان طبق قدرت بازپرداخت تسهیلات بانکی در نظر گرفتیم.

وی با تصریح بر اینکه قصد ما بازگشت به تولید 400 هزار تن چای در دوران گذشته است، خاطرنشان کرد: تسهیلات مذکور از طریق شرکت صدرا و معرفی به بانک عامل صورت می‌گیرد و به چایکاران کارت داده می‌شود که شناسنامه الکترونیکی کشاورز خواهد بود.

قویدل نبود تجهیزات تکنولوژی روز در کارخانه‌ها را از مشکلات کارخانه‌های چای‌سازی عنوان کرد و افزود: سازمان چای کشور تعهد دارد از طریق دفاتر پیشخوان دولتی بحث خرید برگ سبز چای گیلان و مازندران را داشته باشد.

وی همچنین از حضور  نیافتن برخی مسئولان در جلسه مذکور ابراز گله کرد و متذکر شد: افرادی که در هنگام انتخابات شعار می‌دهند در کنار چای هستند، اکنون غیبت دارند و شرکت نکردند.

این مسئول با انتقاد از دیرکرد پرداخت مطالبات چایکاران افزود: 25 هزار کشاورز چایکار تنها 8 میلیارد تومان طلب دارند یعنی به اندازه نیمی از بودجه‌ای که در تیم داماش مصرف می‌کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در کنار چای طرح نوسازی خودرو در گیلان را داریم که در این راستا برای 15 هزار خودروی اقساطی هر یک مبلغ 10 میلیون تومان در بانک ملت تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

انتهای پیام/2300/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول