اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم خبر داد

بازدید از 994 مورد پروژه‌های در حال مرمت در قم / کشف اشیای تاریخی در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از سرکشی از 994 مورد پروژه‌های در حال مرمت میراث فرهنگی در امسال خبر داد.

بازدید از 994 مورد پروژه‌های در حال مرمت در قم / کشف اشیای تاریخی در قم

علیرضا ارجمندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی اظهار کرد: این بخش به منظور تأمین و حفظ امنیت موزه‌ها، گنجینه‌ها، بناها، مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی، اماکن و تأسیسات قابل حفاظت سازمان اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این یگان از وقوع جرائم در حوزه میراث فرهنگی جلوگیری کرده و در زمینه کشف جرم، دستگیری متهمان، تشکیل پرونده و معرفی مجرمان به مراجع قضایی در حوزه استحفاظی فعالیت می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه یگان حفاظت با ناجا و مراجع قضایی در ابلاغ و اجرای احکام قضایی مربوط به سازمان همکاری دارد گفت: این یگان با استفاده‌کنندگان و فروشندگان تجهیزات غیرمجاز که در زمینه تخریب یا سوء استفاده از آثار تاریخی فعالیت می‌کنند برخورد قانونی می‌کند.

وی یادآور شد: کنترل بر ورود و خروج اشیا و اموال تاریخی و فرهنگی و انجام اقدامات حفاظتی در حوزه استحفاظی بر اساس دستورالعمل‌های صادره سازمان از دیگر وظایف یگان حفاظت میراث فرهنگی است.

ارجمندی انجام وظایف قانونی در مقام ضابط خاص دادگستری در مورد جرائم مشهود در حوزه استحفاظی و همکاری با ناجا و مراجع قضایی در زمینه ابلاغ و اجرای احکام قضایی مربوط به سازمان را از دیگر وظایف یگان حفاظت ذکر کرد.

وی یادآور شد: نیروهای یگان حفاظت استان از خانه‌های تاریخی قم حفاظت کرده و در بسیاری از موارد همزمان کار معرفی آثار را نیز انجام می‌دهند و بازدیدکنندگان و گردشگران را راهنمایی کرده و توضیحاتی در مورد اثر تاریخی ارائه می‌کنند.

جلوگیری از دو مورد حفاری غیرمجاز در قم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به حفاری‌های غیرمجاز در محدوده آثار تاریخی گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی در سال جاری از دو مورد از حفاری‌های غیرمجاز آثار تاریخی در استان جلوگیری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: چهار مورد پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده آثار تاریخی و 10 مورد پیشگیری از مرمت غیرمجاز از دیگر اقدامات سال جاری یگان حفاظت میراث فرهنگی است.

ارجمندی عنوان داشت: این یگان در بخشی دیگر از فعالیت‌های خود 994 مورد سرکشی از پروژه‌های در دست مرمت داشته و 34 جلسه در زمینه تعامل بیشتر با ناجا برگزار کرده است.

وی تصریح کرد: هشت مورد کشف اشیای مکشوفه توسط ناجا و یگان حفاظت در 9 ماهه نخست سال جاری صورت گرفته است.

انتهای پیام/78003/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول