اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دزفول اجرا می‌شود

حرکت کاروان اسرا و عزاداران حسینی در روز اربعین

خبرگزاری فارس: حرکت کاروان نمادین اسرا و عزاداران حسینی در شهرستان دزفول مصادف با روز اربعین حسینی اجرا می‌شود.

حرکت کاروان اسرا و عزاداران حسینی در روز اربعین

به گزارش خبرنگار فارس از دزفول، مسئول ستاد اربعین دزفول صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه ستاد برگزاری آیین‌های محرم دزفول در سال ‌جاری حدود دو ماه پیش از فرا رسیدن این ایام فعالیت خود را آغاز کرده، اظهار داشت: این ستاد دارای کمیته‌ها و بخش‌های مختلفی است و تا حدود یک ماه پس از اربعین نیز به فعالیت خواهد پرداخت.

وی بزرگ‌ترین هدف ستاد اربعین را برگزاری یکپارچه عزادرای حسینی  در مراسم اربعین دانست و گفت: عطرافشانی و غبارروبی بقاع و دو ضریح امامزادگان سبز قبا و محمد بن جعفر طیار از دیگر آیین‌های ستاد اربعین امسال در دزفول است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین شب شعر عاشورایی‌، آتلیه‌های عکس با موضوع کربلا و ... از دیگر اقدامات ستاد بوده است که امیدواریم در راستای کیفی‌سازی کمک شایانی انجام شده باشد.

نوری همچنین از حرکت کاروان نمادین اسرای واقعه کربلا در اربعین حسینی(ع) در این شهرستان خبر داد و گفت: این کاروان نمادین اسرای اهل بیت‌(ع) از محل آستانه سبز قبا تا آستانه متبرکه محمد بن جعفرطیار(ع) همراه باعزداران حسینی دزفول از ساعت 7 صبح به حرکت درمی‌آید.

وی درباره ستاد اربعین دزفول نیز گفت: این ستاد حدود 12 سال است که به شکل فعلی در شهرستان به فعالیت مشغول بوده و در کنار برگزاری آیین‌های اربعین و محرم سعی شده استعداد‌ها را نیز در بخش‌های مختلف برای شرکت در دیگر مسائل فرهنگی شناسایی شود.

انتهای پیام/72006/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول