اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان‌رضوی خبر داد

افزایش 300 درصدی قیمت مصالح در چند ماه اخیر

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان‌رضوی گفت: نوسانات نرخ ارز سبب شد تا در چند ماه اخیر برخی از مصالح ساختمانی که منشأ وارداتی دارند با افزایش 300 درصدی قیمت مواجه شود.

افزایش 300 درصدی قیمت مصالح در چند ماه اخیر

غلامعلی ثنایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: از اواخر سال 90 تاکنون مجموعه شهر مشهد با افزایش ساخت و سازها در زمینه‌های مختلف مسکونی، تجاری، اقامتی و توریستی روبه‌رو بوده است.

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان‌رضوی افزود: ساخت و سازها در مناطق مختلف شهر بوده که ساخت مسکونی بیشتر در نواحی غرب مشهد و مجموعه‌های تجاری، توریستی و اقامتی در بافت‌های فرسوده و اطراف حرم مطهر بوده است.

ثنایی خاطر نشان کرد: افزایش ساخت و ساز امسال نسبت به سال گذشته رشد 40 درصدی داشته است؛ اما با نوسانات قیمت ارز و تاثیرگذاری آن بر قیمت مصالح ساختمانی از اواسط شهریور ماه ساخت و ساز با رکود نسبی به ویژه در پروژه‌های مسکن مهر مواجه شده است.

وی یادآور شد: تامین مصالح برای سازندگان مسکن تابع تغییر قیمت‌ها است و تغییر قیمت مصالح ساختمانی  پیرو تغییر قیمت مواد اولیه و دستمزد کارگران در کارخانجات تولید کننده است که مشکلات تولیدی را برای آنها به وجود آورده است.

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان‌رضوی تاکید کرد: تاثیر نرخ ارز سبب افزایش 300 درصدی قیمت برخی از مصالح ساختمانی که منشأ وارداتی دارند مانند آسانسور و تجهیزات و تاسیسات برقی شده است و در سایر مصالح افزایش صددرصدی قیمت‌ها دیده می‌شود.

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان‌رضوی در ارتباط با افزایش قیمت مسکن اذعان کرد: برای ساخت یک مسکن به 250 نوع کالا نیاز است و افزایش قیمت مسکن در پی افزایش قیمت مصالح اتفاق افتاده و همچنین افزایش دستمزدها سبب افزایش قیمت مسکن شده است.

ثنایی با اشاره به مشکلات انبوه‌سازان گفت: نوسانات شدید قیمت‌ها بدنه کارفرمایی کشور را با سردرگمی و فلج‌کاری روبه‌رو کرد و تسهیلات بانکی بر اساس بررسی‌های دقیق با تشکلات صنفی می‌تواند بر اساس نیازهای صنوف مختلف و جامعه وام و تسهیلاتی را ارائه دهد که در رفاه آینده جامعه تاثیر دارد.

انتهای پیام/70017/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول