اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی صدا و سیمای خراسان‌رضوی

ویژه‌ برنامه‌های دهه آخر صفر تولید شد

خبرگزاری فارس: ویژه‌ برنامه‌های دهه آخر صفر از سوی صدا و سیمای خراسان‌رضوی تولید شد.

ویژه‌ برنامه‌های دهه آخر صفر تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، صدا و سیمای خراسان‌رضوی برای ایام سوگواری دهه آخر صفر که اربعین حسینی، رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) تا شهادت حضرت امام رضا (ع) را در بر دارد، ویژه برنامه‌هایی را تهیه کرده است.

این برنامه‌ها عبارتند از:

- برنامه ترکیبی روضه رضوان؛ با موضوع جلوه سوگواری مردم و هیئات مذهبی (ساعت17:40) از شب اربعین تا شام شهادت امام رضا (ع)

- برنامه ترکیبی راز جاودانگی؛ ویژه برنامه مناسبت‌های مذهبی با شیوه‌ای نو و بهره‌گیری از گرافیک و نواهای آیینی (ساعت17:00) در شب‌ها و روزهای شهادت

- ویژه برنامه محافل و مجامع مذهبی شهر مشهد؛ با موضوع پوشش سوگواری‌های مردمی در دهه آخر ماه صفر در حرم مطهر رضوی، حسینیه آیت‌الله شاهرودی و جامعه‌الحسین رزمندگان اسلام (ساعت 22) از روز اربعین تا شام شهادت حضرت رضا (ع)

-ارتباط زنده و مستقیم از مراسم عزاداری در ایام اربعین، بیست و هشتم و بیست و نهم صفر در شبکه استانی و ارتباط با شبکه‌های سراسری از حرم مطهر رضوی و خیابان‌های منتهی به حرم و انعکاس سوگواری مردم (ساعت 9 صبح و 18:30)

- پخش زنده مراسم قرائت زیارت (از بعید نبی مکرم اسلام) از حرم مطهر رضوی در سالروز وفات پیامبر اعظم (ص) بعد از نماز ظهر روز 28 صفر

-برنامه با کاروان اهل بیت (ع)، پخش سوگواری مردم شهرستان‌های خراسان‌رضوی (در دهه آخر صفر ساعت 3:45 بامداد و 12:00)

تولید موسیقی‌های ویژه آخر صفر

واحد شعر و موسیقی صدا و سیمای خراسان‌رضوی به مناسبت دهه آخر صفر اقدام به تولید دو قطعه موسیقی ویژه این ایام کرده است.

قطعه موسیقی امان از دل زینب (س) در ساختار پاپ که القا کننده فضای معنوی و احساسی وقایع محرم و صفر است. در این قطعه موسیقی حماسه‌سازی‌های حضرت زینب (س) در وقایع عاشورا و زنده نگه داشتن این ایام و تبیین وقایع قیام عاشورا و مصائبی که بر این بانوی بزرگوار گذشته در قالب موسیقی بیان می‌شود.

قطعه موسیقی حضرت علی‌اصغر (ع) نیز با موضوع وقایع کربلا و نقش این بزرگوار در آن وقایع در یک فضای کاملاً احساسی به زبان موسیقی بیان می‌شود.

خواننده این دو قطعه موسیقی سید احمد موسوی نسل، آهنگساز و تنظیم‌کننده: پژمان یزدانی؛ شاعر: قاسم شادمان و ساخت نماهنگ: مهدی سرگلزایی است.

انتهای پیام/70017/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول