اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

ارتقای درجه، ظرفیت توسعه استان زنجان را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان با اشاره به ارتقای درجه استان زنجان از سه به دو گفت: این ارتقای درجه موجب افزایش ظرفیت‌های توسعه‌ای استان زنجان می‌شود.

ارتقای درجه، ظرفیت توسعه استان زنجان را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد شامگاه امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نزدیک بودن شاخص‌های استان زنجان به استان‌های درجه یک اظهار داشت: شاید اگر اندکی اغماض می‌شد الان زنجان جزو استان‌های درجه یک محسوب می‌شد.

وی تصریح کرد: سرعت ارتقای استان زنجان به رتبه یک پروسه بسیار کوتاه مدتی خواهد بود.

استاندار زنجان به ظرفیت‌های ایجاد شده در پی ارتقای رتبه استان زنجان اشاره کرد و گفت: این ارتقا بدون شک به توسعه همه‌جانبه استان کمک شایان توجهی می‌کند.

وی فرصت توسعه‌ای ایجاد شده برای استان زنجان را یک مزیت دانست و تصریح کرد: مردم و مسئولان باید از این ظرفیت استفاده بهینه کنند.

*ارتقای رتبه در جذب سرمایه‌گذار موثر است

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه ارتقای رتبه استان در جذب سرمایه‌گذار هم موثر است، اضافه کرد: سرمایه‌گذاران در سرمایه‌گذاری به این جوانب دقت می‌کنند.

وی به ارتقای سهم استان زنجان در جذب سرمایه‌گذاران اشاره کرد و افزود: استان زنجان طی چند سال گذشته جزو سه استان برتر در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

استاندار زنجان سرعت قابل توجه در سرمایه‌گذاری را از دیگر نکات قابل‌ توجه در استان زنجان اعلام کرد که بر روند سرمایه‌گذاری در استان زنجان تاثیر گذاشته است.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد اشتغال گفت: تبدیل وضعیت نیروهای شاغل از ابتدای سال‌جاری در دستور کار قرار گرفته است.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه تبدیل وضعیت شاغلان به دلایلی با تاخیر مواجه شده است، اضافه کرد: پس از برگزاری جلسه با رئیس‌جمهور و تاکید وی بر اجرای این قانون این کار در دستور کار قرار گرفته است.

وی از تفویض اختیارات تبدیل وضعیت شاغلان به استانداران خبر داد و افزود: تغییرات در چارچوب قوانین انجام می‌شود.

استاندار زنجان از تعیین تکلیف ارگان‌هایی که نیاز به جذب نیرو دارند، خبر داد و افزود: جذب نیرو در چارچوب قوانین موجود به استانداران تفویض شده است.

*سهمیه 2 هزار نفری زنجان در جذب نیرو

وی سهمیه استان زنجان را برای جذب نیروی جدید 2 هزار نفر اعلام کرد و گفت: نیروهایی هم باید تبدیل وضعیت شوند که تعداد آنها را در ذهن ندارم.

رئوفی‌نژاد در پاسخ به سئوالی در مورد ضرورت تبدیل وضعیت نیروهای شاغل تصریح کرد: نیروهای به کار گرفته شده در ارگان‌های دولتی به صورت شرکتی کار می‌کردند و دولت حقوق آنها را می‌دهد.

وی دخل و تصرف شرکت‌ها در کاهش و افزایش حقوق نیروها را از جمله ضرورت‌های تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی دانست و ادامه داد: در واقع تبدیل وضعیت مانع اعمال سلیقه شرکت‌ها در پرداخت حقوق می‌شود.

استاندار زنجان تاکید کرد: اگر دولت پولی برای کاری پرداخت می‌کند باید توان دخالت مستقیم در آن امور را داشته باشد.

وی به وجود برخی از قراردادها اشاره کرد و افزود: این افراد به دلیل شرایط خاص اغلب بعد از چند سال بلاتکلیف شده و رها می‌شوند.

رئوفی‌نژاد با اشاره به وجود شرط در تبدیل وضعیت افراد تصریح کرد: افراد با هر سابقه کاری باید در مناطق محروم حضور یابند.

وی اضافه کرد: در حال بررسی شرایط برای استثنا کردن برخی پست‌ها به دلیل شرایط خاص از جمله عدم نیاز مناطق محروم به آن تخصص هستیم.

*فراخوان طراحی آرم استان ابلاغ شده است

استاندار زنجان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد تکلیف طراحی آرم استان گفت: فراخوان طراحی این آرم ابلاغ شده و با بررسی طرح‌های رسیده، آنها در شورای فرهنگ عمومی بررسی و تعیین تکلیف می‌شود..

انتهای پیام/73004/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول