اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری آذربایجان‌غربی تاکید کرد

توجه بیشتر به ساماندهی کافی‌نت‌های آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: برای توفیق در کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین صنوف ارائه کننده خدمات کامپیوتری باید توجه بیشتری به ساماندهی این صنوف شود.

توجه بیشتر به ساماندهی کافی‌نت‌های آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، پرویز علیزاده ظهر امروز در کارگروه پیشگیری از جرائم سایبری که در محل سالن جلسات معاونت اجتماعی دادگستری آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: هدف اصلی از ایجاد این کارگروه ساماندهی فعالیت صنوف ارائه ‌دهنده خدمات کامپیوتری است که توسط دستگاه‌های دخیل در این حوزه انجام می‌پذیرد.

این مسئول افزود: با وجود فعالیت‌های چشمگیر توسط نهادهای مختلف در این حوزه شاهد توفیقات چندانی نبوده‌ایم به همین دلیل باید توجه بیشتری به حوزه جرائم سایبری و اینترنتی داشته باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع دادگستری آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: مشخص‌ شدن صنوف دارای فعالیت‌های غیرمجاز در سطح شهرها یکی از دستورات کاری کارگروه است که باید مورد توجه نهادهای نظارتی و امنیتی قرار گیرد.

وی بیان داشت: شناسایی کافی‌نت‌ها و مراکز ارائه‌دهنده خدمات کامپیوتری یکی از نیازهای اساسی است که مسئولان نهادهای مختلف اجرایی و دیگر دستگاه‌ها باید مورد توجه قرار داده و به این ترتیب راه را برای تخلفات احتمالی ببندند.

علیزاده در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه حوزه کاری در بخش اینترنت دارای خطرات فراوانی است، گفت: در این بخش باید توجه بیشتری شود تا متخلفان و سودجویان از فرصت‌های پیش‌آمده استفاده نکنند و سبب بر هم خوردن نظم و آرامش عمومی نشوند.

این مسئول ضمن تاکید بر راه‌اندازی سیستم ارسال پیامک انبوه برای اطلاع‌رسانی بهتر به مردم، عنوان کرد: در این حوزه باید همکاری لازم میان نهادهای متولی و مخابرات انجام گیرد تا شاهد بهبود وضعیت و استفاده از ظرفیت نهادها باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع دادگستری آذربایجان‌غربی اذعان داشت: ایجاد محیط امن برای مردم و ارائه آموزش‌های لازم برای بهره‌گیری مردم از امکانات مناسب رایانه‌ای و فضای مجازی از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد رشد روزافزون امنیت در محیط اینترنت و سایبری باشیم.

انتهای پیام/61003/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول