اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جم مطرح کرد

طلاق صوری برای معافیت از سربازی

خبرگزاری فارس: امام جمعه جم گفت: هم‌اکنون طلاق‌های صوری برای معافیت از سربازی انجام می‌شود که به هیچ وجه زیبنده نیست.

طلاق صوری برای معافیت از سربازی

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های امروز نماز جمعه جم با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا و دوری گزیدن از گناه موجبات نجات انسان در دنیا و آخرت می‌شود و سعادتمندی انسان را در پی دارد.

وی به پیام‌های عاشورا اشاره کرد و افزود: عزت‌طلبی، استکبارستیزی، بصیرت‌افزایی و احیای ارزش‌های اسلامی از پیام‌های مهم عاشوراست که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

امام جمعه جم با تسلیت ایام اربعین خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی در دهه اول محرم در جم حضوری ارزشمند داشتند و انتظار داریم در ایام اربعین نیز زمینه را برای حضور معنوی و بابصیرت مردم در مراسمات عزاداری فراهم کنند.

گنجی در ادامه با تبیین دستاوردهای ارزشمند نهم دی تصریح کرد: نهم دی روز بزرگ میثاق با ولایت بود و بصیرت و ولایت‌مداری مردم در این روز به جهانیان ثابت شد.

وی اذعان داشت: در سال 88 جنگ نرم دشمن به اوج خود رسید و اگر حضور بابصیرت و همگانی امت در صحنه نبود دشمن به اهداف خود می‌رسید و البته مردم با لبیک به ندای ولایت دشمن را ناکام گذاشتند.

امام جمعه جم به ابزار جنگ نرم دشمن اشاره کرد و گفت: اشاعه فحشا، اشاعه خرافات، فعالیت آزاد وهابیت، فیلم‌های سینامیی و برخی سریال‌های نامناسب و آزاد گذاشتن اراذل از ابزارهای جنگ نرم است.

گنجی با توصیه به مسئولان برای حفظ وحدت اضافه کرد: بزرگ کردن اختلافات و به هم پریدن مسئولان از جمله مواردی است که دشمن را امیدوار می‌کند و مسئولان و خواص باید تمام امکانات خود را به کار گیرند و وحدت را حفظ کنند.

وی بیان کرد: متأسفانه امروز در برابر تهاجم فرهنگی دشمن دفاعی مشاهده نمی‌شود و راه تهاجم را باز گذاشته‌ایم.

گنجی گفت: در برخی حوزه‌ها مسئولیت‌ها مشخص نیست و معلوم نیست کدام دستگاه باید با تهاجم فرهنگی مقابله کند و مسئولان باید دقت بیشتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: چرا مسئولان کوتاهی می‌کنند، چرا به جای مقابله با جنگ نرم در صدد مقابله با همدیگر هستند و چرا کم‌کاری‌ها را به گردن هم می‌اندازند.

امام جمعه جم با اشاره به نطق تلویزیونی احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: این نطق به جای حل مشکلات مردم، اختلافات را بیشتر کرد و مردم را مقابل مجلس قرار داد.

گنجی تصریح کرد: برخی دانسته یا ندانسته در مسیر دشمن حرکت می‌کنند که باید در رفتار خود تجدیدنظر کنند و راه را برای وحدت مسئولان هموارتر کنند.

وی با اشاره به مطرح شدن افزایش پنج برابری یارانه‌ها ابراز داشت: پنج برابر شدن یارانه‌ها موجب تنش می‌شود و مسئولان باید تصمیمات عاقلانه بگیرند.

امام جمعه جم با اشاره به سالگرد ارتحال آیت‌الله جمی وی را مردی مومن و دانشمند برشمرد و خواستار تکریم این عالم بزرگوار شد.

گنجی در ادامه با اشاره به وضعیت طلاق در شهرستان گفت: هم‌اکنون طلاق‌های صوری برای معافیت از سربازی انجام می‌شود که به هیچ وجه زیبنده نیست.

وی همچنین با تبریک انتصاب علمداری به عنوان شهردار جم اظهارداشت: علمداری فرزند شهید و نخستین شهردار بومی جم است که امیدوارم مسئولان و مردم با وی همکاری کنند.

انتهای پیام/2451/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول