اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هماهنگی ترویج جهادکشاورزی فارس:

بیش از 4000 فرصت شغلی کشاورزی در فارس ایجاد شد

خبرگزاری فارس: مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: برای 4 هزار و 386 نفر، معادل با 73.1 درصد تعهد اشتغال این سازمان تا به امروز ایجاد شغل شده که تا پایان سال جاری نیز ادامه می‌یابد.

بیش از 4000 فرصت شغلی کشاورزی در فارس ایجاد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، رحیم نوروزی در جلسه طرح مشاغل خانگی استان فارس اظهار داشت: یکی از اقدامات مؤثر در راستای رفع بیکاری و کمک به تقویت وضعیت اقتصاد خانواده‌ها، اجرای طرح مشاغل خانگی است که بی‌شک اجرای موفق آن در کاهش هزینه‌های تولید نیز نقش مؤثری دارد.

وی افزود: اجرای این طرح علاوه بر کاهش دادن هزینه‌های تولید می‌تواند سبب افزایش بهره‌وری و به کارگیری ظرفیت‌های شغلی خانگی نیز بشود.

این مسئول ایجاد توازن میان مسئولیت افراد خانواده و تولید کالای خدمات را از دیگر مزیت‌های مهم این طرح برشمرد و ادامه داد: طرح مشاغل خانگی به ارتقای مدیریت کسب و کار نیز کمک می‌کند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اقدامات سازمان جهادکشاورزی فارس در راستای ایجاد اشتغال خانگی در سطح این استان ابراز داشت: این سازمان طی سال‌های اخیر در اجرای این طرح جزو دستگاه‌های بسیار موفق این استان محسوب می‌شود و هم‌چنان نیز با جدیت اجرای آن را دنبال می‌کند.

نوروزی خاطرنشان کرد: تاکنون در زمینه شناسایی افراد، ثبت نام متقاضیان، صدور مجوز مشاغل خانگی، پرداخت تسهیلات و ... گام‌هایی برداشته شده است که هم‌چنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: از آغاز طرح تاکنون 26 هزار و 363 نفر معادل با 83.3 درصد به صورت مستقل در دفاتر پست و سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کرده‌اند و متقاضیان زیر پوشش شامل 5 هزار و 109 نفر بوده و 16.1 درصد از کل آنان را تشکیل می‌دهند.

نوروزی تعهد اشتغال در سال 1391 برای بخش ترویج مشاغل را 6 هزار شغل اعلام کرد و بیان داشت: از این تعداد 3 هزار و 452 نفر در سامانه رصد ثبت و 935 نفر نیز آماده ثبت در سامانه هستند که در مجموع برای 4 هزار و 386 نفر، معادل با 73.1 درصد این تعهد تا به امروز ایجاد اشتغال انجام گرفته و تا پایان سال نیز ادامه می‌یابد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی فارس تعداد اشتغال ثبت شده در سامانه رصد را تا به امروز 3 هزار و 452 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد معادل 57 درصد از تعهد این بخش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، در تشریح رتبه‌های کسب شده توسط سازمان جهادکشاورزی در مورد طرح مشاغل خانگی ابراز داشت: بر اساس گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان فارس در بین سایر استان‌ها توانست در امر ثبت نام از متقاضیان رتبه اول و در زمینه صدور مجوزها رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص دهد که این امر نشانگر وجود هماهنگی مناسب میان دستگاه‌های اجرایی است.

نوروزی تصریح کرد: همچنین فارس در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی از سوی بانک‌های این استان رتبه نخست را در کشور به دست آورده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی فارس هم‌چنین در امتیازبندی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان، توانست در شاخص‌هایی مانند نیاز بازار، مجوز صادره، تعهد اشتغال و تعداد افراد ثبت نام شده در سامانه رتبه نخست را در میان دستگاه‌های اجرایی این استان کسب کند.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول