اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور:

دیر رسیدن بودجه ضرر جدی به مردم می‌رساند / گرانی‌ها کنترل شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور و نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: دیر رسیدن بودجه کشور ضرر جدی به مردم می‌رساند.

دیر رسیدن بودجه ضرر جدی به مردم می‌رساند / گرانی‌ها کنترل شود

امیر خجسته در حاشیه بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده نوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: در بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده در نوشهر به وضوح دیده شد که سیل آسیب‌های بسیار جدی و به‌ویژه مالی به مردم نوشهر وارد آورده است.

وی افزود: ظاهرا هر 9 سال یک‌بار شهرستان نوشهر شاهد وقوع سیل بود که هر بار خسارت سنگینی هم از خود بر جای گذاشت.

وی عنوان کرد: با گزارشاتی که مسئولان برای این موضوع داشتند بحث پیشگیری، پیش‌بینی و بالعکس است که باید مواردی که اتفاق می‌افتد را پیش‌بینی کنیم و نسبت به پیشگیری آن اقدام شود.

وی بیان کرد: وقتی 9 سال قبل این اتفاق در نوشهر افتاد باید پیش‌بینی و پیشگیری می‌شد تا این اتفاق اکنون نیفتد، اما به هر حال اتفاقی بود که رخ داد و باید در این باره هم مدیران استانی، نوشهر و هم دولت و مجلس به طور جدی وارد شوند.

وی خاطر نشان کرد: نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی و قمی فرماندار نوشهر به طور جدی وارد این موضوع شدند و سخت پیگیر رفع مشکلات به وجود آمده هستند.

وی گفت: باید بودجه‌هایی را برای پیشگیری به این اتفاق سیل اختصاص داد تا در آینده این اتفاق دیگر رخ ندهد و البته نباید با گذشت زمان این اتفاقات به دست فراموشی سپرده شود بلکه باید کار اساسی و اصولی انجام داد.

وی اظهار کرد: باید بر اساس پیش‌بینی‌ها بودجه لازم در اختیار دولت قرار گیرد تا در بحث پیشگیری کارهای زیربنایی و اجرایی انجام دهد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در بخش دیگر از اظهارات خود به بودجه سال 92 اشاره کرد و افزود: ما در مجلس منتظر هستیم تا دولت بودجه 92 را اعلام کند و به محض اعلام بودجه از سوی دولت، مجلسی‌ها در روزهای تعطیل و غیرتعطیل در مجلس خواهند ماند تا بودجه را تعیین تکلیف کنند.

وی تصریح کرد: دیر رسیدن بودجه ضرر جدی به مردم می‌رساند و باید به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که هم دولت به موقع بودجه را اعلام کند و هم مجلس به موقع عمل کند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی درباره پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در کشور ابراز کرد: الان بحث دولت بیشتر بر روی پروژه‌های مهر ماندگار است و پروژه‌هایی که تا 80 درصد پیشرفت داشتند را در اولویت کاری قرار داد و به طور جدی در حال به اتمام رساندن آن است تا بتواند در پایان دولت به نتیجه برسد.

وی عنوان کرد: در هر استانی که مدیران و نمایندگانش پیگیر پروژه‌های استانی خود شدند موفق شدند آن را به نتیجه برسانند اما در غیر این صورت آن پروژه‌ها هم به حال خود رها شدند.

خجسته در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس اجازه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را به دولت می‌دهد یا خیر، گفت: هدفمندی یارانه‌ها کار بسیار خوبی بود، اما الان به جای اجرای فاز دوم هدفمندی باید بازار را کنترل کرد تا گرانی بر مردم فشار نیاورد و در این کار مجلس و دولت باید با یکدیگر تعامل داشته باشند و از طرفی یارانه‌ها باید به جایی اختصاص یابد که قانون مشخص کرده است.

انتهای پیام/86019/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول