اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار دشتستان خبر داد

اجرای طرح جامع فرهنگی و عمرانی در شهرهای دشتستان

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار دشتستان از اجرای طرح جامع فرهنگی و عمرانی در شهرهای دشتستان خبر داد.

اجرای طرح جامع فرهنگی و عمرانی در شهرهای دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، کوروش دهقان ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان اظهار داشت: آماده‌سازی فضای شهرستان دشتستان برای مسافران نوروزی یکی از مسائلی است که با توجه به استقرار ستاد دائمی تسهیلات سفر در شهرستان دشتستان همواره در سه ماهه پایانی سال مورد توجه قرار می‌گیرد و همه ساله اقدامات گسترده‌ای را در این زمینه شاهد هستیم.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار دشتستان خاطرنشان کرد: احکام مسئولان کمیسیون‌های هشت‌گانه ستاد تسهیلات سفر شهرستان دشتستان توسط فرماندار شهرستان صادر شده و در اختیار مدیران مربوط به کمیسیون‌ها قرار گرفته است.

دهقان با بیان اینکه دستورالعمل کمیسیون فرهنگی ستاد تسهیلات سفر ابلاغ شده، بیان داشت: تشکیل کمیسیون فرهنگی ستاد تسهیلات سفر نوروزی برای سامان‌دهی به امور فرهنگی از مصوبات ستاد تسهیلات سفر استان است و اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان‌ها مسئولیت آن را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: نبود کمیته فرهنگی یکی از خلأهای اساسی ستاد تسهیلات سفر در سال‌های گذشته محسوب می‌شد و فعالیت‌های فرهنگی را دچار چالش و بی‌نظمی‌های خاص کرده بود که در سال جاری با اهتمام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهد اقدامات فرهنگی ارزنده در قالب ستاد تسهیلات سفر خواهیم بود.

این مسئول اذعان داشت: با توجه به تقارن هفته دوم تعطیلات نوروزی با دهه فاطمیه کمیسیون فرهنگی باید برنامه‌های خود را بر این مبنا تدوین کند.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار دشتستان گفت: در سطح استان شاهد ساخت فضاهای سیاحتی توسط سازمان میراث فرهنگی استان بوده‌ایم که در شهرستان دشتستان این فضاها بلااستفاده مانده و بازگشایی این فضاها می‌تواند سبب ارائه خدمات مطلوب به میهمانان نوروزی شود و ستاد تسهیلات سفر شهرستان این مهم را مورد توجه قرار داده است.

دهقان عنوان کرد: یکی از اشکالات و ایرادهای شهرستان دشتستان در عرصه گردشگری نبود نقشه جامع گردشگری دشتستان است و بر اساس برنامه‌های ستاد تسهیلات سفر نقشه جامع گردشگری دشتستان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری به‌صورت واحد طراحی می‌شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در مرکز شهرستان و بخش‌های تابعه به‌منظور ارائه کالا‌های مورد نیاز مردم دشتستان با قیمت‌های مناسب و متناسب با وضعیت معیشتی مردم از اهم برنامه‌هایی است که در سال جاری در سطح شهرستان شاهد آن خواهیم بود.

اجرای طرح جامع فرهنگی و عمرانی

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار دشتستان گفت: اجرای طرح جامع فرهنگی و عمرانی در شهرها از محل اعتبارات استانی و منابع داخلی شهرداری‌ها از فعالیت‌های مهم عمرانی است که تا پایان سال جاری به‌منظور آماده‌سازی و بهسازی فضاهای شهری انجام می‌شود.

دهقان تصریح کرد: در قالب این طرح شهرداران باید اماکن عمومی، پارک‌ها، فضاهای سبز و ... را بررسی و در فرصت باقی‌مانده تا اسفندماه نسبت به رفع مشکلات آن اقدام کنند.

وی به محدودیت امکانات شهرداری‌ها در اجرای این طرح اشاره کرد و ابراز داشت: تجمیع امکانات شهرداری‌ها از راهکارهایی است که برای تسریع در روند اجرای این طرح در شهرستان دشتستان اجرا می‌شود و در فاز اول آن شاهد پاکسازی فضای شهرها از مصالح و نخاله‌های ساختمانی، پاکسازی معابر عمومی و ... خواهیم بود.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار دشتستان با اشاره به مدت‌زمان اجرای این طرح در شهرستان دشتستان، عنوان کرد: این طرح طی دو هفته در مرکز شهرستان و یک هفته در مراکز بخش‌ها اجرایی می‌شود و از شوراهای اسلامی شهرها انتظار داریم در این زمینه همکاری داشته باشند.

دهقان بیان داشت: ماشین‌آلات سنگین را شهرداران باید به مرکز شهرستان اعزام کنند و برای انتقال ماشین‌آلات سنگین کندرو با اداره راه و شهرسازی شهرستان هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/2451/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول