اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر برنامه‌ریزی کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس:

46 درصد از مددجویان کمیته امداد فارس بی‌سواد هستند

خبرگزاری فارس: مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس گفت: 40 هزار و 700 مرد و 92 هزار و 300 زن زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس از نعمت خواندن و نوشتن محروم هستند.

46 درصد از مددجویان کمیته امداد فارس بی‌سواد هستند

 محمد صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: 46 درصد از مددجویان شش سال به بالای زیر پوشش این نهاد از سواد خواندن و نوشتن محرومند و اکثر این افراد سالمندانی هستند که در گذشته دسترسی به معلم و مدرسه برایشان فراهم نبوده است.

وی با اشاره به اینکه آمار بی‌سوادی بین مددجویان سرپرست خانواده زیر پوشش این نهاد نشان می‌دهد که این امر نقش مهمی در بروز فقر در کشور داشته است، افزود: در حال حاضر به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره)، خانواده‌های نیازمند و فرزندان آنها، به آسانی دسترسی به مدرسه و معلم را دارند، به طوری که در حال حاضر اکثر جوانان خانواده‌های زیر پوشش این نهاد باسواد هستند.

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس بیان داشت: 13 هزار و 400 نفر از فرزندان خانواده‌های زیر پوشش این نهاد، دانشجو یا طلبه هستند و در مقاطع مختلف تحصیلات عالی و تکمیلی به‌سر می‌برند.

صفری در ادامه گفت: 12 هزار نفر باسواد شده زیر پوشش کمیته امداد فارس مدرک دیپلم گرفته‌اند و 130 هزار نفر نیز مدارک تحصیلی پایین‌تر را دارند.

این مسئول اضافه کرد: در سه دهه گذشته فعالیت این نهاد، سالانه هزاران نفر از فرزندان زیر پوشش کمیته امداد توانسته‌اند با برخورداری از حمایت‌های مادی و معنوی در مقاطع مختلف فارغ‌التحصیل و خودکفا شوند.

وی ادامه داد: یکی از استراتژی‌های مهم استان فارس، شناسایی نوع نیازمندان و مدت نیازمندی آنان به حمایت‌های این نهاد بوده، که رویکرد ارائه خدمات مستمر به مقطعی و زمان‌دار تغییر نکرده است.

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس ابراز داشت: هر مددجوی نیازمند پس از طی مقطع زمانی دریافت حمایت‌های مورد نیاز، باید به مرحله‌ توانمندسازی برسد و از زیر پوشش این نهاد خارج شود.

صفری خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام شده 3 هزار خانوار در تحقیقات مجدد و با نظر مددکاران امداد به دلیل رسیدن به وضعیت مناسب معیشتی، 2 هزار و 900 خانوار یک نفره به دلایلی مانند فوت، 840 خانوار یک نفره به خاطر ازدواج، 800 خانوار به دلیل مهاجرت و 600 خانوار نیز به علت دریافت تسهیلات خوداشتغالی از زیر پوشش این نهاد خارج شده و در مقابل 5 هزار و 300 خانوار واجد شرایط و نیامندتر استان فارس جایگزین آنان شده‌اند.

انتهای پیام/ 2448/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول