اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خبر داد

جانمایی پتروشیمی دشتستان و گناوه در آینده نزدیک

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از جانمایی پتروشیمی دشتستان و گناوه در آینده نزدیک خبر داد.

جانمایی پتروشیمی دشتستان و گناوه در آینده نزدیک

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد لحظاتی قبل در پایان نشست مشترک نمایندگان استان بوشهر در مجلس و مسئولان ارشد استان با وزیر و معاونان وزارت نفت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با پربار خواندن این نشست اظهار داشت: نشست امروز با مسئولان ارشد وزارت نفت در فضایی صمیمی برگزار شد و نتایج بسیار خوبی برای رشد و توسعه صنایع مرتبط با نفت در استان در بر داشت.

وی افزود: عمده بحث امروز در ارتباط با احداث پتروشیمی در دشتستان و گناوه بود که با تاکید وزیر نفت روند اجرای این پروژه‌ها شتاب خواهد گرفت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از جانمایی پتروشیمی دشتستان و گناوه در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: با تاکید وزیر نفت به زودی و پس از طی مراحل قانونی، پتروشیمی دشتستان و گناوه جانمایی می‌شوند و به فضل خدا با تامین اعتبارات لازم شاهد احداث این طرح خواهیم بود.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: قرار شد استاندار کمک‌های لازم را برای احداث این دو پروژه انجام دهد و بر اساس برنامه زمان‌بندی انجام شده پروژه اجرایی شود.

وی اضافه کرد: وزارت نفت تعهد داده که در تامین سوخت، تامین خوراک و توسعه زیرساخت‌های این پتروشیمی‌ها همکاری لازم را داشته باشد.

این نماینده مجلس اذعان داشت: به زودی مجوزهای لازم از محیط زیست، جهاد کشاورزی و سایر نهادها و سازمان‌ها اخذ می‌شود و امیدوار هستیم در کمترین زمان ممکن این طرح اجرایی شود.

موسوی‌نژاد با اشاره به اهمیت پتروشیمی دشتستان گفت: طرح پتروشیمی دشتستان یکی از 28 پتروشیمی مصوب دولت نهم و دهم است که در سفر استانی گذشته هیئت دولت به استان بوشهر تصویب شده بود.

وی بیان کرد: در صورت راه‌اندازی پتروشیمی دشتستان در زمان احداث، حدود 1500 نفر مستقیما مشغول به کار شده و در زمان بهره‌برداری حدود چهار هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام/2451/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول