اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه مقام معظم رهبری:

فتنه 88 به یک خیر بزرگ برای کشور تبدیل شد

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه مقام معظم رهبری گفت: فتنه 88 اگرچه تلخی‌های خاص خود را داشت، اما به یک خیر بزرگ تبدیل شد و جهان را متوجه اهمیت و نقش بی‌بدیل ولایت‌فقیه و مرجعیت شیعه در اسلام کرد.

فتنه 88 به یک خیر بزرگ برای کشور تبدیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حشمت‌الله قنبری همدانی ظهر امروز در همایش میثاق با ولایت در مصلی امام خمینی شهرکرد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ادامه راه انبیا و اولیای الهی است، اظهار داشت: بی‌تردید انقلاب اسلامی یکی از زلال‌ترین، ناب‌ترین و اصیل‌ترین حرکت‌هایی است که در میان امت اسلامی ظاهر و محقق شد.

وی، پیروزی انقلاب اسلامی ایران در فضای دوقطبی جهان را یک فرصت استثنایی دانست و گفت: زمانی که قدرت‌های دو قطبی جهان در تلاش بودند که مانع حاکمیت نظام دینی شوند، انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت و معادلات جهانی را بر هم زد.

قنبری، پیروزی انقلاب اسلامی ایران در فضای دوقطبی جهان را یک ساختارشکنی بزرگ عنوان کرد و افزود: امام خمینی(ره) در روزگاری که بی‌تحرکی در کشورهای جهان حاکم بود، با شور و نشاط وارد میدان شد و این نشاط را به ملت ایران منتقل و موجبات پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد.

* بعد از ائمه معصومین(ع) سلسله‌ای شریف‌تر از روحانیت شیعه وجود ندارد

معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه بعد از خاندان عصمت و طهارت، سلسله‌ای شریف‌تر و بی‌نقص‌تر از روحانیت شیعه وجود ندارد، تصریح کرد: دستاورد انقلاب اسلامی ایران، حاکمیت روحانیت شیعه و تحقق نظامی دینی و الهی است تا در سایه آن احکام و دستورات دین اسلام به نحو درستی اجرا شود.

قنبری به توطئه‌ها و ترفندهای دشمن در راستای تضعیف و نابودی نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، موج فتنه و فساد در پیچیده‌ترین شکل آن از سوی دشمن متوجه کشور شد.

وی، راه‌اندازی جنگ عراق علیه ایران را بارزترین دشمنی استکبار جهانی با ایران اسلامی دانست و یادآور شد: جنگ تحمیلی حرکت هماهنگ استکبار جهانی علیه ایران اسلامی بود به طوری که تمام باطل روبه‌روی حق صف‌آرایی کرده بود.

استاد و پژوهشگر تاریخ اسلام ابراز داشت: این در حالی بود که در این جنگ نابرابر ایران اسلامی در سایه ایمان به خدا و بهره‌گیری از رهنمودهای ولی‌فقیه این فتنه دشمن را هم به سلامت پشت سر گذاشت.

* با رحلت امام(ره) دشمن تصور می‌کرد انقلاب به پایان رسیده است

قنبری با بیان اینکه با رحلت امام خمینی(ره) دشمن تصور می‌کرد انقلاب اسلامی به پایان رسیده، ابراز داشت: این در حالی بود که با جانشینی مقام معظم رهبری و سکانداری ایشان تمام این خیال‌های واهی دشمن از بین رفت و نظام نه تنها تضعیف نشد بلکه در مسیر امام(ره) به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کرد.

* فتنه 88 جدی‌ترین خطر دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون بود

وی با اشاره به شرایط کشور در سال‌های بعد از جنگ تحمیلی، گفت: در این سال‌ها شاهد جا به جایی قدرت از دولت به دولت دیگری بودیم و علی‌رغم توطئه‌ها و ترفندهایی که در این سال‌ها رخ می‌داد اما نظام هیچ‌گاه خطر جدی متوجه نظام نشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه مقام معظم رهبری، دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را از عرصه‌های مهم فتنه‌افکنی در کشور برشمرد و ادامه داد: در این انتخابات عده‌ای با بهانه تقلب در انتخابات قصد تضعیف و براندازی نظام را داشتند.

قنبری، فتنه 88 را جدی‌ترین خطر دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون عنوان کرد و ادامه داد: فتنه 88 اگر چه یک حرکت داخلی بود، اما تضمین‌کننده و تامین‌کننده خواسته‌های بیگانگان بود و با هدف براندازی نظام شکل گرفت و تقلب در انتخابات بهانه‌ای بیش نبود.

* فتنه 88 به یک خیر بزرگ برای کشور تبدیل شد

وی ابراز داشت: اگر چه فتنه 88 تلخی‌های خاص خود را داشت، اما تبدیل به یک خیر بزرگ شد و جهان را متوجه اهمیت و نقش بی‌بدیل ولایت‌فقیه و مرجعیت شیعه در اسلام کرد.

این مسئول با اشاره به حظور حماسی مردم در روز 9 دی، ابراز داشت: حماسه 9 دی یک جریان اساسی و مهمی بود که دشمن تحمل آن را برنتابید و از آن زمان تحریم‌ها افزایش و تهدیدها شفاف‌تر شد.

* در ایران تنها اراده و خواسته مردم حاکم است

استاد و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه در ایران تنها اراده و خواسته مردم حاکم است، گفت: رویکرد مردم در انتخابات به افراد نیست بلکه به دین و ارزش‌های الهی و اسلامی است و افرادی که در انتخابات حاضر شدند تنها برای خدا و نظام رای دادند.

قنبری اضافه کرد: فتنه 88 گذشت اما این به معنای پایان فتنه‌ها نیست چرا که تا زمانی که نظام دینی و ولایت فقیه در کشور وجود داشته باشد دشمن دست از تلاش برای نابودی نظام برنمی‌دارد.

وی حرکت در مسیر ولایت‌فقیه را میزان درستی حرکت‌ها دانست و افزود: تا زمانی که نظام جمهوری اسلامی برپاست همه باید در مسیر ولایت‌فقیه حرکت کنند و در حالی که اگر بخواهند از این مسیر فاصله بگیرند حذف خواهند شد.

* مقاومت مردم در انتخابات آتی نقطه درخشان انقلاب اسلامی می‎شود

معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به انتخابات سال آینده کشور، ادامه داد: مقاومت مردم می‎تواند این انتخابات را به نقطه درخشان انقلاب اسلامی تبدیل کند.

این مسئول اذعان داشت: مردم در این انتخابات بار دیگر ثابت خواهند کرد که همچنان اراده مردم حاکم می‎شود.

قنبری بر ضرورت وحدت و همدلی مسئولان کشور تاکید کرد و متذکر شد: اینکه مقام معظم رهبری همواره مسئولان را بر حفظ و تقویت وحدت توصیه می‌کنند نشانه بزرگی فتنه‌های در پیش رو است.

انتهای پیام/68004/ن40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول