اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر الوند:

9 دی تحقق وعده الهی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر الوند گفت: 9 دی تحقق وعده خداوند متعال در رابطه با استواری در مسیر حق و عدالت است.

9 دی تحقق وعده الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، حجت‌الاسلام علی عادل‌پور امام جمعه شهر الوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر الوند که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این شهر برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری، ضمن سفارش ملت غیور ایران به حفظ وحدت و یکدلی تأکید کرد: باید مراقب بود و با آگاهی و بصیرت مسائل را دنبال کرد و از روی کار آمدن افراد مقام پرست و مال دوست در انتخابات جلوگیری کرد.

ملت ایران آگاه و هشیار است

امام جمعه شهر الوند اذعان داشت: دوران انقلاب ما در تاریخ 9 دی سال 88 رقم خورد و آگاهی و بیداری ملت ایران از تمام توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن در این برهه زمانی آشکار شد.

وی عنوان کرد: افرادی بسیاری با جایگاه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی هستند که با ایجاد فتنه قصد داشتند مردم را از قرآن و امام حسین (ع) جدا کنند.

امام جمعه شهر الوند بیان کرد: به فرموده حضرت علی (ع) هر کس در ایجاد فتنه‌ای شریک باشد، خودش دچار عواقب ناگوار آن خواهد شد.

* حضور حماسه‌آفرین مردم در روز 9 دی نشانه عشق به اهل بیت (ع) است

امام جمعه شهر الوند بیداری را گام اول ملت ایران در حماسه 9 دی دانست و تصریح کرد: مردم ایران با بصیرت خویش بدون هیچ فرمانی، به تبعیت از دین، عقاید و شهدای خویش به میدان آمدند.

عادل‌پور یکی دیگر از عوامل حضور خودجوش مردم در صحنه را تاریخ دینی ایران معرفی و اظهار داشت: مردم ایران از کودکی خویش عاشق اهل بیت علیهم‌السلام بوده و همواره پای منبرهای مجالس امام حسین (ع) نشسته‌اند.

وی اعتماد مردم به نظام و انقلاب و دلبستگی‌شان به نظام دینی خویش را دلیل دیگر این حضور معرفی کرد و آن را از نشانه‌های برجسته ملت ایران دانست.

امام جمعه شهر الوند عنوان کرد: حماسه 9 دی سال 88 همانند رخدادهای صدر اسلام و روزهای پیروزی انقلاب، در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی بوده است.

عادل‌پور خاطرنشان کرد: اگر مردم صدر اسلام همانند 9 دی سال 88، پس از واقعه غدیر خم وارد صحنه می‌شدند، علی (ع) 25 سال خانه‌نشین و مظلوم واقع نمی‌شد.

وی اظهار کرد: فتنه‌گران هر چقدر در جامعه آشوب و بلوا برپا کنند، ملت ایران همانند 9 دی 88 با حضور خود در صحنه، مشت محکمی بر دهان استکبار خواهند کوبید.

* شهادت‌طلبی رمز حیات و پایداری

امام جمعه شهر الوند در ادامه با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی عنوان کرد: اربعین یعنی زنده کردن یاد شهیدان کربلا، شهیدان 8 سال جنگ تحمیلی و دیگر شهدای صدر اسلام تاکنون و به فرموده مقام معظم رهبری باید یاد این شهدا را در مقابل طوفان گسترده تبلیغاتی دشمن علیه دین و ارزش‌ها، زنده نگه داریم.

وی شهادت را رمز حیات و قدرت ایستادگی مقابل یزیدیان مستکبر زمان دانست و تصریح کرد: اگر روحیه شهادت‌طلبی در جامعه حکم‌فرما شود، دیگر احدی حق و توانایی تجاوز و ظلم به کشور را نخواهد داشت و هیچ ظالمی در جامعه نخواهد بود.

* شاه کلید تمام فتنه‌ها دروغ است.

عادل‌پور عنوان کرد: امام علی (ع) نیز همواره مردم زمان خویش را به آگاهی و بیداری دعوت می‌کرد و طبق روایاتی، ایشان علی‌رغم ایمان پیروانش به خدا، قرآن و پیامبر، از فتنه بنی‌امیه بیم داشت.

وی حق‌طلبی را تنها راه نجات از فتنه‌ها دانست و تصریح کرد: رهایی یافتن افراد از فتنه‌ها نیازمند قدرتی عظیم است و حق‌محوری آنان می‌تواند آن‌ها را از فتنه‌ها بیرون آورد.

امام جمعه شهر الوند با بیان اینکه عده‌ای باطل را با ظاهری حق و درست نمایش می‌دهند ابراز کرد: باید به حق عمل نمود و باطل را لباس حق نپوشاند.

عادل‌پور با اشاره به آیه 32 سوره زمر از قرآن کریم بیان کرد: جایگاه دروغگویان و انسان‌هایی که در تمام امور خود دروغ می‌گویند جهنم است و منشا تمام فتنه‌ها دروغ است.

وی با اشاره به آیه 60 سوره زمر خاطرنشان کرد: افرادی که در مقابل آیات قرآن، دستور خداوند و پیامبر (ص) مغرور شدند و دروغ گفتند، در روز قیامت چهره و صورت‌هایشان سیاه و ظلمانی خواهد بود.

عادل‌پور با اشاره به سوره انعام قرآن کریم اظهار کرد: کسانی که اساس کارشان دروغ است و با دروغگویی به خود و مردم ظلم می‌کنند، رستگار نمی‌شوند.

انتهای پیام/77007/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول