اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه خواهران کرمان:

1720 طلبه خواهر در کرمان تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه خواهران کرمان گفت: استان کرمان 17 مدرسه در گرایش فقه و علوم ‌قرآنی دارد که در این مدارس یک ‌هزار و 721 طلبه تحصیل می‌کنند.

1720 طلبه خواهر در کرمان تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حسین الله‌وردی عصر امروز در همایش کشوری مؤسسان هیئت‌های امنا و مدیران مدارس علمیه خواهران استان کرمان گفت: عمل خالص باید نفعش به جامعه برسد.

وی ادامه داد: در حدیث ‌قدسی خطاب به حضرت‌موسی(ع) آمده که برای خدا کار خالص انجام دادی، حضرت فرمود نماز، روزه و تحلیل وحدانیت خدا برای خداوند بوده، خطاب آمد که نماز جواز عبور تو از پل ‌صراط، روزه سپر تو از آتش‌ جهنم و تحلیل برای درجه‌های بهشت است، اما پوشاندن برهنه، سیر کردن گرسنه که نفعی برایت ندارد، خالصانه برای خداوند است.

مدیر حوزه علمیه خواهران کرمان خاطرنشان کرد: هیئت‌‌های امنا باید بدانند ارزش و تأثیری که حوزه‌های علمیه برای هدایت انسان دارد، هیچ مؤسسه و نهادی ندارد، ما در شرایط ظهور به سر می‌بریم و باید معرفت و فرهنگ‌ مهدویت را در بین مردم افزایش دهیم.

الله‌وردی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خانه امام زمان (عج) و مکتب‌خانه امام صادق (ع) است، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه نقش مهمی در تحکیم خانواده‌ها در مقابل اهداف دشمنان دارند.

وی عنوان کرد: حوزه علمیه خواهران از آغاز تأسیس ثبات داشته و دستخوش تغییرات سیاسی و اقتصادی نشده و با تشکیل هیئت ‌امنا از هم‌فکری دیگران استفاده شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران کرمان عمل به شرح وظایف را عامل موفقیت در مدیریت حوزه خواهران دانست و افزود: مرکز حوزه علمیه خواهران هیچ نقش آیین‌نامه‌ای ندارد و امورات این حوزه به دست هیئت ‌امنا اداره می‌شود.

الله‌وردی یادآور شد: در استان کرمان 17 مدرسه سطح دو و دو مدرسه سطح سه در گرایش فقه و علوم‌قرآنی وجود دارد و قدیمی‌ترین مدرسه حوزه‌ علمیه فاطمیه است که در این مدارس 17گانه یک‌ هزار و 721 طلبه داریم.

وی بیان داشت: یک ‌هزار و 76 نفر فارغ‌التحصیل در حوزه‌های سطح دو داشتیم که اکنون در استان مشغول خدمت و انجام  وظیفه هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران کرمان در مورد خیریه امام‌زمان (عج) در استان کرمان گفت: این مؤسسه دنبال خانه‌سازی برای زوج‌های جوان است و اکنون 30 واحد از این خانه‌ها در اختیار طلاب متأهل حوزه علمیه برادران است.

انتهای پیام/80028/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول