اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال مازندران خبرداد

صدور فراخوان شناسنامه مکانیزه از سال 92 در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: امیدواریم از سال 92 فراخوان صدور شناسنامه مکانیزه را برای افراد 15 سال آغاز کنیم.

صدور فراخوان شناسنامه مکانیزه از سال 92 در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، فرج‌الله ملکی عصر امروز در شورای هماهنگی ثبت احوال این شهرستان با اعلام اینکه تاکنون 160هزار شناسنامه مکانیزه در مازندران صادر شده است، یادآور شد: 240هزار شناسنامه زیر 15 سال از سال 86 تاکنون در مازندران در اختیار هم استانی‌ها قرار گرفته است.

ملکی با تاکید بر اینکه امیدواریم از سال 92 فراخوان صدور شناسنامه مکانیزه را برای افراد 15 سال آغاز کنیم، افزود: این امر با کمک بسیاری از مجموعه‌ها میسر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان ثبت احوال با تجارب دیگر کشورها کارت هوشمند ملی را اجرایی کرده است، اظهار کرد: این کارت مجموع تمام کارت‌های هویتی، اسنادی و اعتباری و اقتصادی است و ظرف مدت پنج سال موظف هستیم تا این کارت‌ها در اختیار شهروندان قرار دهیم.

این مسئول با اعلام اینکه استان قم برای صدور کارت هوشمند ملی پایلوت شده بود و به زودی برای تمام مردم صادر می‌شود، گفت: با توجه به پیش رو بودن انتخابات، این کارت ابتدا برای فرمانداران و سپس برای ایثارگران تمام استان‌ها صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح شناسنامه شهدا بیان داشت: این طرح از سوی بنیاد شهید کشور آماده شده و در انتظار تایید شورای فرهنگ عمومی است.

ملکی یادآور شد: براساس این طرح تمام شهدا دارای یک شناسنامه می‌شوند.

وی با بیان اینکه آرشیو الکترونیکی اسناد نیز در مازندران تهیه شده است، بیان کرد: تاکنون 220میلیون سند در کشور الکترونیکی شده که از این میزان پنج میلیون و 220 هزار سند متعلق به استان مازندران بوده است.

مدیرکل ثبت احوال مازندران با اعلام اینکه با این آرشیو در هر نقطه‌ای از ایران می‌توان خدمات اسناد دریافت کرد، گفت: در این زمینه در مازندران الکترونیکی شدن سه میلیون و 200 هزار سند نهایی شده و چهار میلیون و 200 سند نیز اسکن شده است.

انتهای‌پیام/ 86011/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول