اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان خبر داد

برگزاری 30 گفتمان دینی تخصصی ویژه بانوان در دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان از برگزاری 30 گفتمان دینی تخصصی ویژه بانوان در دشتستان خبر داد.

برگزاری 30 گفتمان دینی تخصصی ویژه بانوان در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید‌ علی‌پناه محمودی‌نیا در نشست با فعالان قرآنی شهرستان دشتستان اظهار داشت: قرآن کریم ماندگارترین و موثرترین کتاب آسمانی نازل شده از سوی خدای عزوجل است که حاوی جامع‌ترین برنامه برای زندگی و حیات بشریت در دنیا و آخرت است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: قرآن کتابى بلند مرتبه و داراى اثرى عمیق است و بر همه کتاب‌هاى قبل از خودش برترى داشته و کتابى است محکم که باطل از هیچ سویى در آن راه ندارد و تمسک به آن رستگاری انسان‌ها در زندگی را تضمین می‌کند.

محمودی‌نیا با تاکید بر آنکه ترویج و تبلیغ قرآن برای جوامع بشری طراوت و شادابی ایجاد می‌کند، بیان داشت: نشر این کتاب مقدس، ترویج و تبلیغ آن در گذر زمان، طراوت و تازگى آن را بیشتر مى‌کند، زیرا خداوند آن را براى زمان و مردم خاصى نازل نفرموده و در هر زمان و نزد همه مردم تازه و با طراوت است.

وی بانوان را شالوده جامعه و خانواده بیان کرد و افزود: بانوان در جامعه اسلامی نقش حساس و تأثیرگذاری بالایی دارند، به همین دلیل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان در قالب برنامه‌های سالانه خود توجه خاصی به بانوان داشته و برنامه‌های ارزشمندی برای ایشان تدوین کرده است.

این مسئول با اشاره به برگزاری 30 گفتمان دینی تخصصی ویژه بانوان، اظهار داشت: در راستای ارتقای سطح بینش دینی بانوان و با هدف توسعه تعالیم اسلامی در جامعه، با حضور مبلغین و مبلغات اعزامی و بومی دشتستان تعداد 30 گفتمان دینی در مساجد و مدارس برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان عنوان کرد: موضوع گفتمان‌های برگزار شده شامل اهداف و نتایج قیام عاشورا، عفاف و حجاب، تربیت دینی کودک، آسیب‌های اجتماعی، مهارت‌های زندگی، جوانان و هویت دینی، اخلاق و معنویت، سیره‌شناسی ائمه اطهار (ع) بود.

محمودی‌نیا بینش عاشورایی را از مهم‌ترین نیازهای جوامع اسلامی دانست و اضافه کرد: بهترین راه برای انتقال مفاهیم و پیام‌های عاشورا استفاده کردن از محتوای خود عاشورا است چرا که هیچ تاریخی به اندازه تاریخ امام حسین (ع) و کربلا ثابت و دست نخورده باقی نمانده است.

وی گفت: حرکت الهی و آسمانی سید‌الشهدا (ع) برای حراست از ارزش‌های زیبای آسمانی و انسانی بود و می‌توان گفت عاشورا پرچم افراشته شیعه در تمامی زمان‌ها است.

انتهای پیام/2451/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول