اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای اجرای طرح «هر شهروند، یک درخت» صورت می‌گیرد

کاشت 500 هزار اصله نهال در منزل شهروندان جنوب تهران

خبرگزاری فارس: در راستای اجرای طرح «هر شهروند، ‌یک درخت» تعداد 500 هزار اصله درخت در حیاط یا باغچه‌های پیرامونی منزل شهروندان کاشته می‌شود.

کاشت 500 هزار اصله نهال در منزل شهروندان جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، پیرو اجرای طرح کاشت و توزیع نهال رایگان که همه ساله از سوی معاونت امور شهری و فضای سبز شهرداری تهران اجرا می‌شود،‌ در سال جاری طرح ویژه‌ای در سطح بسیار گسترده به نام هر شهروند، ‌یک درخت پیش‌بینی شده است و در قالب اجرای طرح مذکور تعداد 6 میلیون اصله نهال در سطح شهر تهران توزیع و کاشته می‌شود که سهم جنوب تهران در این طرح 500 هزار اصله درخت است.

در راستای اجرای طرح «هر شهروند، ‌یک درخت» تعداد 500 هزار اصله درخت در حیاط یا باغچه‌های پیرامونی منزل شهروندان کاشته می‌شود.

اطلاع‌رسانی طرح یادشده از هفته گذشته با نصب بنرهایی در سطح محدوده منطقه آغاز شده و شهروندان با تماس با شماره تلفن‌های فضای سبز یا کلینیک گل و گیاه منطقه شامل 33874000 و 33645223 یا 137 می‌توانند نشانی منزل خود را اعلام کنند تا از هفته آتی عوامل ناحیه مربوطه شامل کارشناس فضای سبز و کارگر با مراجعه به محل نسبت به کاشت نهال اقدام کنند.

علاوه بر کاشت درخت در حیاط یا باغچه‌های پیرامونی منزل شهروندان، ‌در محل‌هایی که از سوی شورایاران یا شهروندان اعلام شود که نیاز به کاشت درخت دارند، درختکاری انجام می‌شود.

در این طرح نهال‌ها به‌صورت بسته‌بندی شده به گونه‌ای که ریشه درختان لخت نیست توزیع می‌شود و مزیت اصلی آن این است که درختان با رعایت نکات لازم در امر جابه جایی و همچنین نظارت کارشناس فضای سبز کاشته می‌شود.

در این راستا انواع درخت‌های مثمر (گردو، خرمالو، انار و ...) و غیر مثمر (چنار، اقاقیا، توت نرک و ...) توزیع و کاشته می‌شود و طرح تا 15 اسفند ماه (روز درختکاری) ‌ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/2462/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول