اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه شاهرود:

هدف اسلام منزوی کردن زنان نیست / مسئله بدحجابی در جامعه اصلاح شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه پاسداران شهرستان شاهرود گفت: هدف اسلام، منزوی کردن زنان نیست؛ بلکه امن ساختن جامعه برای آنها مدنظر است.

هدف اسلام منزوی کردن زنان نیست / مسئله بدحجابی در جامعه اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مجن به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، عباس مطهری امروز در اجتماع بانوان که در زینبیه شهر مجن برگزار شد، بیان کرد: حجاب بارزترین نشانه هویت زن مسلمان بوده که در کشورهای مسلمان آثار آن به خوبی مشهود است.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان شاهرود اظهار داشت: حجاب تنها یک دستورالعمل دینی و وظیفه شرعی برای زنان مسلمان نیست، بلکه از ضرورت‌های اجتماعی جوامع انسانی محسوب می‏شود.

مطهری افزود: با وجود حجاب، منافع و تأثیرات شگرفی در جامعه پدیدار شده و عدم رعایت آن، زیان‌ها و آثار مخربی در فرهنگ عمومی اجتماع و حتی اقتصاد و سیاست بر جای می‏گذارد.

وی خاطرنشان کرد: استحکام بنیان خانواده یکی از آثار حجاب است و خداوند در سوره «نور» می‌فرماید که «به زنان مؤمن بگو چشم‌های خود را از نگاه‌های هوس‌آلود فرو گیرند و دامان خویش را حفظ کنید و زینت خود را جز از آن مقدار که نمایان است، آشکار نکنند و اطراف روسری‌های خود را بر سینه افکنند».

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان شاهرود اضافه کرد: اگر حجاب رعایت نشود و زنان بدحجاب در جامعه ظاهر شوند، زندگی خانوادگی خود و دیگر افراد جامعه را به خطر می‌اندازند.

مطهری ادامه داد: بانوان بدحجاب با نمایش جاذبه‌های جنسی خود در کوچه و بازار، افراد جامعه را همیشه در حالت نوعی مقایسه قرار می‌دهند و این امر باعث اختلافات زیادی در درون خانواده‌ها می‌شود.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان شاهرود تصریح کرد: نخستین منافع و مضرات در رعایت و عدم رعایت حجاب به خود فرد برمی‌گردد.

وی بیان داشت: اسلام با طرح حجاب، سعی در سالم‏سازی جامعه، ایجاد امنیت برای زنان و جلوگیری از هوس‌رانی و گسترش فساد در جامعه دارد.

مطهری اظهار داشت: هدف اسلام، منزوی کردن زنان نیست؛ بلکه امن ساختن جامعه برای آنهاست تا زمینه فعالیت گسترده آنها فراهم آید.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان شاهرود با بیان اینکه باید برای اصلاح مسئله بدحجابی در جامعه ایمان و باورهای زنان را تقویت کرد، افزود: اگر ایمان و باورهای زن مسلمان با توجه به اسلام تبیین شود و این قشر جامعه ارزش‌های اصیل اسلام را درک کرده و مانند حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) را الگو قرار دهند، قطعاً حجاب مورد پذیرش آنان خواهد بود.

مطهری افزود: حجاب یک ارزش و شاخصه و هویت بارز زن مسلمان است که باید آن را حفظ کرد.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان شاهرود اضافه کرد: دشمنان با جنگ نرم خود در پی این هستند که حجاب را کم‏رنگ کرده و جامعه را به فساد و فحشا و بی‌بند و باری سوق دهند و وظیفه بسیجیان، جلوگیری از این توطئه دشمنان است.

انتهای پیام/2249‌/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول