اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تاکید بر توانمندی معلولان در زمینه‌های مختلف

از مسئولان و تلاشگران مدارس استثنایی قم تجلیل شد

خبرگزاری فارس: از مسئولان و تلاشگران مدارس استثنایی استان قم‌ با تاکید بر توانمندی معلولان در زمینه‌های مختلف ‌تجلیل شد.

از مسئولان و تلاشگران مدارس استثنایی قم تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نامدار عبداللهیان در مراسم تجلیل از مسئولان مدارس استثنایی قم با اشاره به ضرورت توجه خاص به توانمندی‌های معلولان‌ بیان کرد: روز جهانی معلولان در سال 1992 و با هدف توجه بیشتر به این قشر جامعه توسط سازمان ملل نام‌گذاری شد.

وی در ادامه با بیان اینکه معلولان در بسیاری از موارد توانمندی‌های بسیار مناسبی دارند ‌عنوان کرد: ما در جامعه معلول نداریم بلکه این جامعه ما است که در معلولیت به سر می‌برد

معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود‌ گفت: اینکه به حسب تقدیر الهی یک نقص ظاهری در بدن یک فرد وجود دارد،‌ دلیل بر این نیست که وی نتواند در زندگی خود مستقل زندگی کند،‌ برعکس این افراد توانایی فعالیت در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگی، ‌اجتماعی، ‌ورزشی و سایر موارد دیگر را دارند.

*خود را موظف در خدمت به معلولان بدانیم‌

محمد حسین امین جعفری مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این مراسم‌ توجه به معلولان را یکی از مهمترین خواسته‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دانست و گفت: ما زمانی که معلولان را می‌بینیم ‌باید در درجه اول نسبت به سلامت خود به درگاه خداوند متعال شاکر باشیم و همچنین خود را موظف به خدمت به این عزیزان بدانیم چرا که خدمت به این افراد در نزد پروردگار از ارزش بالایی برخوردار است.

وی در ادامه به بیان خلاصه‌ای از فعالیت‌های استان قم در زمینه آموزش و پرورش استثنایی پرداخت.

در این مراسم که با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد،‌ برخی از دانش‌آموزان کم توان جسمی،‌ به اجرای برنامه از جمله دکلمه خوانی، ‌مداحی و قرائت قرآن پرداختند.

در پایان مراسم ‌از مسئولان و تلاشگران عرصه خدمت در آموزش و پرورش استثنایی استان قم،‌ تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/2258/ق/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول