اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد دانشگاه مازندران:

سونامی اعتیاد یک فرآیند پیش رونده است/ راه یافتن مواد اعتیادآور به خوابگاه‌های دانشجویی

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه با بیان اینکه سونامی اعتیاد، یک فرآیند پیش رونده است، گفت: گام مهم رسانه‌ها تغییر در نگرش و رفتار مردم در رابطه با اعتیاد است.

سونامی اعتیاد یک فرآیند پیش رونده است/ راه یافتن مواد اعتیادآور به خوابگاه‌های دانشجویی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمود هاشم‌ورزی ظهر امروز در کارگاه تخصصی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ویژه اصحاب فرهنگ و هنر در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اظهار داشت: از هر هفت نفر ایرانی، یک نفر سیگاری است.

وی با اشاره به اینکه سالانه یک هزار و 460 میلیارد تومان بابت خرید سیگار در کشور هزینه می‌شود، گفت: مواد اعتیادآور هم به آسانی و هم ‌ارزان، در دسترس افراد قرار دارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ما با دو کشور تولیدکننده اصلی مواد مخدر یعنی پاکستان و افغانستان همسایه هستیم، تصریح کرد: بخش زیادی از مواد روان‌گردان از پاکستان، ترکیه و عراق وارد می‌شود و بخش مهمی هم تولید داخل است.

وی با اشاره به اینکه ابتلای 65 درصد از افراد به ایدز، از طریق تزریق بوده است، گفت: انتقال ایدز از طریق روابط جنسی از 10 درصد در حال رسیدن به 20 درصد است.

هاشم‌ورزی با بیان اینکه حدود 73 درصد معتادان دارای شغل بوده و یا اینکه اکنون هم دارای شغل هستند، اظهار داشت: مازندران رتبه سوم طلاق را در کشور دارد و آمار طلاق در مازندران حدود 20 درصد بوده و طلاق روانی هم سه برابر طلاق واقعی است.

وی با اشاره به اینکه مواد اعتیادآور و الکل به دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی راه یافته است، تصریح کرد: نقش منابر و مواعظ هم در این زمینه خیلی کمرنگ است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در کشورهای اروپایی، کلیسا مانند یک اداره بوده و کشیش هم همواره پاسخگو است، گفت: در کشور ما درب مساجد یک ربع قبل از اذان گشوده شده و پس از اذان هم بسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فضای شادی و شادابی در جامعه ما کمرنگ است، یادآور شد: بستر برای تخلیه هیجانات منفی، ناکافی است.

هاشم‌ورزی با بیان اینکه سونامی اعتیاد، یک فرآیند پیش رونده است، تصریح کرد: گام مهم رسانه‌ها تغییر در نگرش و رفتار مردم در رابطه با اعتیاد است.

وی با اشاره به اینکه باید به مردم تفهیم کنیم که اعتیاد، یک بیماری قابل درمان است، اظهار داشت: متاسفانه در این زمینه، رسانه‌ها نظرات افرادی را انتشار دادند که صلاحیت علمی نداشتند.

انتهای پیام/86007/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول