اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد

ضرورت پاک‌سازی مناطق پرخطر مشهد در زمینه اعتیاد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: باید با همت تمام دستگاه‌ها مناطق پرخطر مشهد در زمینه اعتیاد پاک‌سازی شود.

ضرورت پاک‌سازی مناطق پرخطر مشهد در زمینه اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان، با تاکید بر لزوم نگاه تکلیف‌گرایانه به موضوع مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: اگر اقدامات پیشگیرانه در این حوزه با جدیت دنبال نشود، حاشیه امنی برای کسی وجود نخواهد داشت و آحاد جامعه در معرض خطر قرار می‌گیرند.

وی افزود: دشمن برای درگیر کردن جمعیت جوان، دارای نبوغ علمی و توانمندی‌های مختلف با معضل اعتیاد برنامه‌ریزی کرده که هوشیاری، برنامه‌ریزی و اقدام به موقع سبب خنثی‌سازی توطئه آنان خواهد شد.

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به حساسیت شرایط و اهمیت موضوع مبارزه با قاچاق مواد مخدر، گفت: به‌رغم امکانات نابرابر ما با عوامل این توطئه، با بسیج امکانات و توانمندی‌های تمامی دستگاه‌های اجرایی استان می‌توان در زمینه مبارزه با خرید، فروش، استعمال، تولید، توزیع و ترانزیت مواد مخدر به توفیقات قابل توجهی دست یافت.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی تصریح کرد: توفیقات به مدد کارگروهی به‌دست خواهد آمد و ارگان‌ها و دستگاه‌های مرتبط، اعم از فرهنگی، نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و قضایی ضمن رعایت استقلال و حد مرزها، فارغ از هر گونه خط‌کشی‌های کاری باید در این زمینه با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند.

استاندار خراسان‌رضوی با تاکید بر ساماندهی وضعیت موجود و تقسیم کار بین دستگاه اجرایی گفت: مقابله با عرضه مواد مخدر با رویکرد اطلاعاتی و حرفه‌ای نیز باید در دستور کار اعضای شورای هماهنگی قرار بگیرد.

فروزان‌مهر با بیان اینکه امروز مبارزه با قاچاق مواد مخدر به عنوان مطالبه عمومی آحاد جامعه است خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، تشکل‌های مردمی، خیرین و علما به‌ویژه زمینه فرهنگ‌سازی از جمله مواردی است که در پیشبرد اهداف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تاثیر بسزایی دارد.

وی در ادامه بر اتخاذ رویکرد پیشگیرانه از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در تدوین برنامه‌ها و اقدامات خود به موازات مقابله و مبارزه جدی با مواد مخدر تاکید کرد و اظهار داشت: پیگیری امور درمانی و غربالگری معتادان از دیگر برنامه‌هایی است که باید در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار بگیرد.

استاندار خراسان‌رضوی همچنین بر توسعه مراکز درمانی مثلثی که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و ادارات‌ کل بهزیستی و زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی احداث می‌شود تاکید کرد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در بخشی دیگر از سخنانش به ‌ضرورت پاکسازی مناطق آلوده از معتادان پر خطر در مناطق شناسایی شده شهر مشهد اشاره کرد و گفت: در جهت اجرای مطلوب این طرح تمامی اعضای شورا مسئولند و بر اساس تقسیم کار انجام وظیفه خواهند نمود.

انتهای پیام/70003/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول